۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۷۲۴۰۰۶

دستور رؤسای جمهور و مجلس برای پیگیری سریع جنایت تروریستی ایذه

دستور رؤسای جمهور و مجلس برای پیگیری سریع جنایت تروریستی ایذه
رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در ایذه، با خانواده شهدای این حادثه ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به دنبال فراخوان رسانه‌های ضد انقلاب، دیروز در ایذه خوزستان از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه چند خودرو با صدای بوق ممتد از میدان شهدا به سمت چهار راه هلال احمر حرکت کردند و تلاش کردند مردم را با خود همراه کنند.

همزمان با غروب آفتاب ترافیک سنگینی نیز در این محدوده شکل گرفت نیروهای پلیس با حضور در این محدوده سعی در متفرق کردن این افراد داشتند.

طبق گفته شاهدان عینی این حین گروهی مسلح که سوار بر دو موتور سیکلت بودند با سوء استفاده از التهاب ایجاد شده با اسلحه‌های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آنها را به رگبار بستند.

در این حادثه تروریستی 7 تن شهادت و ۱۰ نفر زخمی شدند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در ایذه، با خانواده شهدای این حادثه ابراز همدردی کردند.

دستگاه‌های امنیتی عاملان این واقعه را در کوتاه‌ترین زمان شناسایی کنند

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور ضمن تسلیت به خانواده شهدای حمله تروریستی در ایذه، در گفت‌وگوی تلفنی با استاندار خوزستان، به وی دستور داد اقدامات دستگاه‌های امنیتی و انتظامی را برای شناسایی و بازداشت عاملان و آمران این واقعه تلخ در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیگیری کند.

آیت الله رئیسی ضمن مطلع شدن از جزییات حادثه رخ داده دستور داد، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به فوریت عاملان و آمران این واقعه تروریستی را شناسایی و برای مجازات تحویل دستگاه قضایی دهند.

رئیس جمهور همچنین دستور داد تا همه امکانات لازم برای رسیدگی به مجروحان این حادثه فراهم شود.

این ناآرامی‌ها از اتاق‌جنگ استکبار جهانی و ایادی سرسپرده آنان هدایت می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی در پی وقوع حادثه تروریستی تیراندازی به مردم و مأموران حافظ امنیت در شهرستان ایذه و آتش‌زدن حوزه علمیه این شهر در پیامی ضمن عرض تسلیت این حادثه از نهادهای امنیتی و انتظامی خواست با قاطعیت به شناسایی آمران و عاملان این حادثه خونین اقدام نمایند و مراکز درمانی به وضعیت مجروحان و مصدومان با تمام توان خویش اقدام کنند.

متن این پیام بدین شرح است:  

بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه تروریستی تیراندازی به مردم و مأموران حافظ امنیت در شهرستان ایذه و آتش‌زدن حوزه علمیه این شهر که باعث شهادت و مجروحیت جمعی از هموطنان عزیز شد موجب تأسف و تأثر گردید.

دشمنان کینه‌ورز و آتش‌افروزان‌ تکفیری که با ایجاد اغتشاش تلاش دارند آرامش ملت را خدشه‌دار کنند بار دیگر با شلیک مستقیم به روی مردم، آنان را به خاک و خون کشاندند که این نشانی به‌جز دشمنی و کینه‌ورزی با ملت و اعتقادات آنان نیست‌.

دشمنان جاهل بدانند این ناآرامی‌ها که از اتاق‌جنگ استکبار جهانی و ایادی سرسپرده آنان هدایت می‌شود، ذره‌ای در ایمان و اراده راسخ این ملت خدشه وارد نخواهد کرد.

نهادهای امنیتی و انتظامی با قاطعیت به شناسایی آمران و عاملان این حادثه خونین اقدام نمایند و مراکز درمانی به وضعیت مجروحان و مصدومان با تمام توان خویش  اقدام کنند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و به‌ویژه اهالی شهرستان ایذه و خانواده‌ شهیدان این واقعه، برای ارواح طیبه شهدا رضوان و رحمت الهی و برای مجروحین و مصدومین شفا و بهبودی را از درگاه پروردگار منان مسئلت می‌نمایم.

محمدباقر قالیباف؛ رییس مجلس شورای اسلامی

ارسال نظرات