۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۲۴۰۱۲
سردار سلامی در کنگره شهدای قم:

رویاهای شیطانی دشمن درباره ایران هرگز تعبیر نخواهد شد

رویاهای شیطانی دشمن درباره ایران هرگز تعبیر نخواهد شد
فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره رویاهای شیطانی دشمن اظهار داشت: دشمن دوست دارد جوانان ما در خیابان کشته و چهره مردمان پژمرده و کشور تجزیه شود اما این ها تعبیر نمی شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر حسین سلامی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای استان قم که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: شهادت جایگاهی بزرگ و معراجی برای رسیدن به خداوند و شهدا نیز چراغ راهی هستند تا راه را گام نکنیم و هر یک ستاره‌ای پرفروغ هستند.

وی با تاکید بر اینکه شهدا سازندگان یک هویت عظیم بر مبنای فضائل دین در جامعه ما هستند، عنوان کرد: نشانه‌ها و دلایل بر حق استقامت یک امت در مقابل یک جهان قدرت مستکبر هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نخل قامت شهدا روی زمین فرو افتاد اما شجره طیبه اسلام در سرزمین اسلام قد کشید و ریشه‌های این درخت تناور در عمق احساس و ایمان مردم ما عمیق شد و پیکره این شجره وسیع شد و شاخه‌های آن عزت، اعتبار، منزلت و کرامت برای مسلمانان آفرید.

رویاهای شیطانی دشمن درباره ایران هرگز تعبیر نخواهد شد

وی با بیان اینکه شهدا سپر بلای امت شدند و برای حفظ حرمت نوامیس جان خود را تقدیم کردند، خاطرنشان کرد: شهدا کسانی هستند که باعث شدند که ما از وادی ظلمات به نور وارد شدیم آنان تنشان را بر گلوله‌ها زدند تا گلوله‌ها بر خاک این سرزمین فرو نیاید.

سلامی گفت: شهدای از کالبد مادی جسم به درآمدند و به معراج رفتند و پر کشیدند و به ما پرواز یاد دادند شهدا رخساره سرنوشت ابدی ملت را ترسیم کردن چراکه شهادت یک حقیقت جاری است و یک واقعیت برای مدت کوتاهی از زمان و مکانی کوچک نیست بلکه شهادت یک عظمت الهی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمن به جنگ با شهدا آمده است، اظهار کرد: اکنون شاهد یک آرایش سیاسی در صحنه جهانی هستیم آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اسرائیل، سعودی و دیگران در یک آرایش سیاسی بهم فشرده و جدی در امتداد ائتلاف‌های سیاسی گذشته خود به جنگ با خدا، رسول و شهیدان آمده‌اند.

سلامی عنوان کرد: صف‌آرایی دشمن ژرفای یک توطئه عظیم علیه ملت را نشان می‌دهد و عده‌ای در داخل هم بازیچه دشمن شده‌اند تا ملت ایران را از بین ببرند.

وی تصریح کرد: ملت ایران با طلوع خورشید اسلام از مشرق زمین، کافران را متعجب و بر کفر غلبه کرده و خورشید انقلاب از مشرق عالم طلوع کرد و پادشاهی که نماد استعمار و استبداد بود را درهم شکست، بت‌ها شکسته شد و ابراهیم آمد و پیام وحی را به گوش جهانیان رسانید.

سلامی عنوان کرد: دشمن از انقلاب متعجب شد و احساس کرد جهان تغییر کرده است و امام خمینی(ره) رخسار عالم را با انقلاب تغییر داد، دشمن به جنگ دست زد و لشکرکشی کرد و تمرکز خود را بر قلب انقلاب اسلامی گذاشتند و شهدای والامقام با دست‌های خالی و قلب‌های مطمئن و مستحکم مقابل دشمن ایستادند و با قدم‌های ثابت و قول ثابت دشمن را تضعیف کردند، قول ثابتی که از ولایت مداری دم می‌زد و همین ولایت‌مداری موجب شکست دشمن شد.

وی با اشاره به حمله آمریکا به ایران در طبس مطرح کرد: جسد آمریکا بود که در بیابان های طبس می‌سوخت و بار دیگر امدادهای الهی به نمایش گذاشته شد و کافران متعجب شدند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: هر چه علیه ملت کار انجام دادند و پدیده تکفیر را منتشر کردند تا با انتشار یک اسلام جعلی و ساخته دست استعمار انگلیس و آمریکا، انقلاب اسلامی را از نفوذ بیاندازند اما امت اسلام با میدان‌داری یک رهبر بزرگ که نائب امام زمان(عج) است او که مدبر است و با نقش‌آفرینی حاج قاسم سلیمانی توانست مقابل دشمن ایستادگی کند؛ دشمن احساس کرد که همه سرمایه‌گذاری‌ها و نفش‌آفرینی‌های سیاسی‌اش در سرزمین‌های اسلامی مدفون شدند و باز هم دشمن متعجب شد.

رهبری از تهدید تحریم یک فرصت ساختند

وی از تحریم ملت ایران یاد کرد و گفت: ماهواره‌ها به آسمان رفت و هسته‌های ریز ماده شکافته شد و ما به انرژی هسته‌ای رسیدیم و همه نیازها را در داخل تامین کردیم و هرگز همانند شعب ابیطالب نبودیم هر چند همه گرد آمده بودند تا گلوی ما را بفشارند و به دنبال این بودند که ملت را تسلیم کنند اما رهبری از این تهدید فرصتی برای رفعت بخشیدن به منزلت مادی و شکوه مادی تمدن انقلاب اسلامی ساختند.

سلامی با تاکید بر اینکه روح قرآن در سرزمین ایران حاکم است، عنوان کرد: قرآن بر قلب‌ها و اعضا و جوارح ملت ایران تاثیرگذار است و امت رهبر معظم انقلاب اسلامی را در قلب خود جای داده است چراکه این امت تنهایی امام مجتبی(ع) را فهمیده است و می‌داند که امام مسلمین نباید در میدان تنها باشد و این پیام شهداست.

اشتباهات صدر اسلام توسط ملت ایران تکرار نمی‌شود

فرمانده کل سپاه گفت: پیام شهدا این است که اشتباهات صدر اسلام توسط ملت ایران تکرار نمی‌شود و ملت ایران آگاه است؛ اکنون همه در میدان حضور دارند به ویژه عالمان، مراجع و مروجان شریعت، همیشه عالمان ما پرچمداران مبارزه با استکبار بوده‌اند از شیخ فضل الله نوری شهید تا ایت‌الله مدرس و میرزای شیرازی و آخوند خراسانی، آیت‌الله بهبهانی، طباطبایی، مطهری، بهشتی، محلاتی، شهدای محراب و هزاران شهید که همواره پایه‌های ملت ضداستکباری ایران بوده‌اند و درخشش نور آن‌ها تا ابد فضای این سرزمین را منور و روشن کرده است.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک سرباز کوچک خاطرات دل‌انگیزی از دغدغه‌ها، نگرانی‌ها، غصه‌ها اما شجاعت، حکمت، ژرف‌اندیشی، تدبیر الهی، دشمن شناسی و ایستادگی رهبری دارم، امروز این مرد بزرگ سفینه نجات امت در امواج است.

سلامی عنوان کرد: ملت در کنار رهبری ایستاده و سرافراز است درحالی که دشمن فکر می‌کند که با به صحنه آوردن عده کمی فریب خورده می‌تواند یک انقلاب با شکوه را در معرض آسیب قرار دهد، ملت ایران زنده است و دشمن رویاهای پریشانی دیده است.

آمریکا می‌خواهد ایران ژاندارم منافع او در منطقه باشد

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد برای ایران پادشاهان را منصوب و بعد خود آن‌ها را تبعید و 40 هزار مستشار خود را در کشور ایران مستقر کند؛ دوست دارند خیابان‌های ما مملو از شراب خانه‌ها و مراکز قمار باشد و چهره زنان ما را بی هویت ساخته و همانند زنان غرب کنند آن‌ها دوست دارند همانند گذشته ما یکی از ستون‌های دوگانه سیاست نیکسون در خلیج فارس و ژاندارم منافع آن‌ها باشیم و جوانان ما خدا را تعظیم نکنند، می‌خواهند حجاب سنگر کلیدی حفظ عزت، حرمت و صیانت از ارزش‌های والای اسلام را از زنان ما بگیرند.

رویاهای شیطانی دشمن درباره ایران هرگز تعبیر نخواهد شد

سلامی گفت: هر کسی صدای بنده را می‌شنود بداند که فریادهای دشمن، فریادهای شیطان است و آن‌ها به جنگ خدا و رسول آمده تا معصومیت را از رخسار پسران و دختران ما بگیرند و نمادهای شیطانی را به جوانان ما نسبت دهند و جوانان را از وطن، ولی و ملت دور کنند، این را همه بدانند که این توطئه دشمنان است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آمریکا دوست دارد خیابان‌های ما را با پر از آتش و دود ببیند و ما ماهواره به فضا نفرستیم و بیماران ما دارو برای درمان نداشته باشند؛ آمریکا دوست دارد جوانان ما را در خیابان کشته و چهره مردم را پژمرده ببیند و ملت را متفرق و ایران را تجزیه کند و این رویاهای شیطانی دشمن هرگز تعبیر نمی‌شود چراکه ملت ایران قوی و مقاوم ایستاده است.

وی گفت: زنان ما از حجاب به عنوان سنگری برای حفظ ارزش‌های والای خود صیانت و حفاظت می‌کنند و جوانان ما آن‌هایی که فریب خورده‌اند بر خواهند گشت و ما دوست داریم آنان لباس جهاد بپوشند و مقابل مستکبران ایستادگی کنند نه اینکه پیاده نظام دشمن شوند و این هدفی است که درحال تحقق آن هستیم.

سلامی عنوان کرد: ما بر دشمن غلبه کرده و هیچ فصلی برای پیروزی دشمن باقی نگذاشته‌ایم و هیچ راهی برای غلبه کفار بر مؤمنان وجود ندارد و ما مسیرهای جهاد را آموخته و به پیش خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه قدرت دفاعی خود را می‌افزاییم و بر مشکلات اقتصادی در کنار هم غلبه می‌کنیم، اضافه کرد: درست است که مشکلات وجود دارد اما هیچ ایرانی حاضر نیستند که انقلابش به خاطر مشکلات اقتصادی آسیب ببیند، مردم واقع بین هستند و علما در میدان هستند و به مردم آگاهی می دهند آن‌ها مظاهر غیرت الهی و نمادهای دین و ستون‌های مستحکم عزت ملت ایران هستند.

سردار سلامی تصریح کرد: ما سرمایه‌های عظیمی داریم که اگر حرکت کنند ایران به یک قدرت عالی در جهان مبدل خواهد شد و امروز در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت جهانی هستیم و از هیچ چیزی نگران نیستیم و با امداد الهی پیش می‌رویم.

ارسال نظرات