۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۷۲۴۱۰۳
امام جمعه موقت کرمانشاه:

در کدام بخش از قرآن و احادیث به «همنوع کشی» تشویق شده است؟

در کدام بخش از قرآن و احادیث به «همنوع کشی» تشویق شده است؟
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: کسانی که به نام اسلام دست به هر جنایتی می زنند را نمی توان آنها را در زمره مسلمین دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در درس اخلاق طلاب کرمانشاه اظهار داشت: ایمان و اعتقاد به خدا تنها این نیست که به زبان آن را اقرار کرد، بلکه این عمل و کردار ماست که معیار تقوا و ایمان ما محسوب می شود.

امام جمعه موقت کرمانشاه ادامه داد: اسلام مانند سایر ادیان پیروان خود را به سمت اعتکاف و گوشی نشینی سوق نمی دهد، بلکه این آیین، دینی است که معیار آن عمل و رفتار درست و خداپسندانه و خدمت به مردم است.

این عالم برجسته کرمانشاهی عنوان داشت: عملگرایی در اجرای دستورات الهی از ابتدایی ترین مبانی اسلامی است، لذا مسلمان واقعی کسی است که خیر و برکت او به دیگران نیز منتقل شود بنابراین اسلام با عمل فرد مومن معنا پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه سخنان خود گفت: از سوی دیگر یکی از ویژگی های بارز اسلام، به‌روز بودن این دین است، دستوراتی که در اسلام برای همه ما آمده است، دستوراتی جامع است که هرگز در ظرف و مکان خاصی خلاصه نمی شود، لذا می توان گفت که اسلام دینی مترقی است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اسلام هرگونه خشونت را محکوم و گناه کبیره می داند، اظهار داشت: بالعکس آنچه که امروز اسلام وهابیت و داعش به جهانیان القا می کنند، سراسر دین اسلام راستین، محبت، آرامش و صلح است.

وی افزود: در کدام آیه قرآن و حدیث و روایت مستند در اسلام، انسان تشویق به همنوع کشی شده است؟! کسانی که به نام اسلام دست به هر جنایتی می زنند نه تنها نمی توان آنها را در زمره مسلمین دانست، بلکه آنان را باید یاران شیاطین معرفی کرد که دنبال ترسیم چهره ای زشت و ترسناک از دین رسول اکرم(ص) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه با اشاره به اینکه سرانجام اغتشاش در جامعه نتیجه های خوب نخواهد شد، عنوان داشت: در هیچ جای تاریخ ندیده ایم که اغتشاش و بی قانونی به فرجام برسد و نهایت آن بدبختی و ریخته شدن خون عده ای بی گناه در این میان است، لذا در این روزها که شاهد اغتشاشاتی در کشور  هستیم باید بدانیم که این اغتشاشگران عملا تیشه به ریشه دین و انسانیت می زنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: تداوم اغتشاش ها در کشور تنها به سود دشمنان اسلام و این انقلاب است، دشمنان که امروز باید آنان را براندازان نامید دست به هر کاری می زنند که این نظام دینی و اسلامی را ساقط کنند./1400/

ارسال نظرات