۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۲۴۱۰۹
سردار قریشی:

جمهوری اسلامی با تکیه بر بسیجیان از گردنه‌ها عبور می‌کند

جمهوری اسلامی با تکیه بر بسیجیان از گردنه‌ها عبور می‌کند
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: جمهوری اسلامی همواره در برهه‌های مختلف با تکیه بر بسیج توانسته از گردنه‌های سخت و خطرناک عبور کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، افتتاحیه دومین نمایشگاه اسوه پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات صبح امروز با حضور سردار سیدقاسم قریشی جانشین سازمان بسیج، حجت‌الاسلام شاهرودی جانشین نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج، سردار حیدر بابا احمدی مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات و دیگر فرماندهان و مسئولان سازمان بسیج برگزار شد.

سردار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین، در این مراسم با اشاره به اینکه بسیج شجره طیبه‌ای بود که به دست امام خمینی (ره) و با یک الهام الهی به آن حضرت ایجاد شد، اظهار داشت: این نهال در ابتدای انقلاب کار خود را آغاز کرد و تاکنون ثمرات و میوه‌های آن به ملت ایران رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل بسیج فلسفه استوار و محکمی دارد و سند محکمی بر استقلال،‌ مردمی بودن و دینی بودن انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ که همه حکومت‌ها و ملت‌ها زیر پرچم نظام لیبرالی غرب یا سوسیالیستی شرق بودند و کشورها توسط نظامیان و سیاسیون این قدرت‌ها اداره می‌شد، اعلام کرد که می‌خواهد از زیر سلطه خارج شود و از ظرفیت مردمی استفاده کند.

سردار قریشی گفت: انقلاب اسلامی طی نیم قرن گذشته با تکیه بر بسیج از گردنه‌های خطرناک عبور کرده است. در تحلیل‌های متعدد در این سال‌ها دشمن اعتراف کرده است که پایایی، قدرت و استمرار انقلاب اسلامی به خاطر تکیه بر سپاه و بسیج است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این اتکای انقلاب اسلامی به مردم که به نخبگان آنها یعنی بسیجیان بوده است موجب شده که کمبودها برطرف شود، تصریح کرد: چه در عرصه روحیه شهادت‌طلبی که نیاز بود مردانی به دل دشمن بزنند و چه در عرصه فکر و اندیشه که نیاز بود جوانانی برای پیشرفت انقلاب کار و تلاش کنند، بسیجیان به میدان آمدند. بعد از دفاع مقدس دشمن تصور می‌کرد بعد از ۸ سال جنگ و تخریب زیرساخت‌ها و عقب افتادگی ناشی از دوره ۱۸۰ ساله پهلوی و قاجار ما دست گدایی به سمت آنها دراز می‌کنیم و یا به فلاکت خواهیم افتاد، اما همین جوانان و نیروهای مردمی که جنگ را مدیریت کرده بودند، بعد از جنگ هم در عرصه پیشرفت کشور وارد شدند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در چارچوب طراحی‌شده امامین انقلاب اسلامی امروز برای جهانیان یک الگو شده است، تصریح کرد: دشمنان به صراحت داعش را برای ضربه زدن به ایران ایجاد کردند و یا از رژیم صهیونیستی حمایت کردند تا ژاندارم منطقه باشد، اما با همه این تهدیدها کشور ایران پیشرفت کرد.

سردار قریشی افزود: سخنان رؤسای جمهور آمریکا پیش از بوش را مورد بررسی قرار دهید، می‌گفتند: منافع ما در منطقه، منافع ما در خلیج فارس، و یا منافع ما در ایران، اما بعد از بوش، ادبیات آنها تغییر کرد و می‌گویند منافع ایران در منطقه، منافع ایران در خاورمیانه و یا منافع ایران در مدیترانه که نشان می‌دهد کشور ما قوی شده است. تا دیروز ما تحریم بودیم تا سلاح به ما نفروشند، البته هنوز هم هستیم، اما امروز تحریم می‌شویم که مبادا سلاح بفروشیم.

جانشین سازمان بسیج با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ فتح الفتوح امام،‌ تربیت جوانان، یعنی تفکر الهی، دینی، حسینی، و ایثارگرانی است که در دفاع مقدس جانش را برای انقلاب فدا می‌کرد، گفت: بعد از دفاع مقدس همین جوانان رو به کارهای جهادی آورند و در زمان سیل و زلزله پیشتاز بودند. در زمان مبارزه با داعش نیز آنها در عرصه نبرد حضور داشتند و در فتنه اخیر نیز آنان سردمدار هستند.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان جنگ ترکیبی را علیه ایران به راه انداختند، گفت: در فتنه اخیر که صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها حضور دارند از تمام ابزارهای جنگ هیبریدی و ترکیبی علیه ایران مانند دیپلماسی، فرهنگی، رسانه‌ای و... استفاده می‌کنند،‌ اما در این عرصه هم بسیج پیشتاز است. مردم با این اغتشاشات و اعتراضات همراهی نکردند.

سردار قریشی اضافه کرد: دشمن در این فتنه هم شکست خورده است و نتوانستند کوچک‌ترین حرکت مردمی را ایجاد کنند. سیاست سازمان بسیج این است که پایگاه‌های بسیج، گهواره و محل رشد و نمو بسیجیان باشد. پایگاه‌ها می‌توانند محور جهاد همه‌جانبه در محله‌ها باشند.

وی در پایان سخنان خود گفت: اگر ۶۰ هزار پایگاه بسیج ما بتواند تدابیر مقام معظم رهبری، برای تحقق محله اسلامی را محقق کند، محلات و مناطق ما به معنای واقعی اسلامی می‌شود و اعتیاد، و آسیب‌های دیگر اجتماعی برطرف می‌شود و شغل‌های زودبازده ایجاد می‌شود.

برگزیدگان دومین نمایشگاه اسوه بسیج سه‌شنبه معرفی می‌شوند

سردار حیدر باب احمدی، مسئول بسیج مساجد و محلات در این مراسم اظهار داشت: نمایشگاه اسوه برای شناسایی ایده‌ها، ابتکارات، و خلاقیت‌های بسیجیان طراحی شده است و در اینجا گونه‌ای از مجاهدت‌ها به تصویر کشیده می‌شود.

وی گفت: این توفیق حاصل شد که پایگاه‌های بسیج در سطح کشور در این نمایشگاه ابتکارات خود را معرفی کنند تا توسعه پیدا کنند، پایگاه مجازی مسجدنا راه‌اندازی شده است و بسیجیان می‌توانند اقدامات خود را اطلاع‌رسانی کنند و اخبار پایگاه‌ها نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج محلات قرار می‌گیرد.

بابا احمدی گفت: نمایشگاه اسوه را به سمت حوزه‌های مقاومت کشاندیم و در ۴-۳ ماه اول سال نمایشگاه‌ها در سطح شهرستان‌ها برگزار شد که ۸۲ درصد پایگاه‌های مقاومت مشارکت کردند و مورد ارزیابی قرار گرفتند. منتخبان به نمایشگاه استانی راه پیدا کردند که در هفته دفاع مقدس برگزار شد و در نهایت ۵۰۷ پایگاه به جشنواره کشوری راه یافتند.

مسئول بسیج مساجد و محلات تصریح کرد: به دلیل کمبود جا و فضا، ۱۱۰ پایگاه بسیج از ۳۱ سپاه استانی توانستند در دومین نمایشگاه اسوه حضور پیدا کنند که شامل ۵۰ پایگاه خواهر و ۶۰ پایگاه برادر است. دستاوردها و اقدامات این پایگاه‌ها در معرض دید مسئولان مختلف کشوری و فرماندهان و مسئولان بسیج و سپاه قرار می‌گیرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: اقدامات و ابتکارهای پایگاه‌های مقاومت بسیج بر اساس شاخص‌هایی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و در نهایت در اختتامیه چهارمین جشنواره اسوه که روز سه‌شنبه اول آذرماه برگزار می‌شود، برگزیدگان معرفی و تقدیر می‌شوند.

ارسال نظرات