۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۷۲۴۱۱۲

تسلیت مدیر حوزه های علمیه در پی درگذشت مرحوم آیت الله قافی یزدی

تسلیت مدیر حوزه های علمیه در پی درگذشت مرحوم آیت الله قافی یزدی
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در پیامی درگذشت آیت الله محمدحسن قافی یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در پیامی درگذشت آیت الله محمدحسن قافی یزدی را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال فقیه گرانمایه و روحانی مجاهد و عالم خدوم مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدحسن قافی یزدی طاب ثراه مایه اندوه و تألم شد.

آن فقید سعید از علمای بزرگ حوزه های علمیه قم و یزد و از پیشگامان انقلاب اسلامی بشمار می آمدند و تلاش‌های مجاهدانه ایشان درمسند های تدریس و خطابه و ارشاد و خدمت به مردم ماندگار و فراموش نشدنی است.

این مصیبت را به مردم شریف و روحانیت محترم و حوزه علمیه استان یزد و نیز به عموم حوزه های علمیه و بویژه به شاگردان و علاقمندان و بازماندگان ایشان و بیت شریف و آقازادگان گرامی ایشان تسلیت و تعزیت گفته، رفعت مقام و مغفرت واسعه خداوند متعال و حشر با اولیای الهی را برای آن فقید سعید و شکیبایی و پاداش نیک الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم.

عاش سعیدا و مات سعیدا
علی رضا اعرافی
۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱

گفتنی است، آیت الله حاج شیخ محمد حسن قافی یزدی استاد پیشکسوت حوزه و از شاگردان آیات عظام بروجردی(ره)، خویی(ره) و امام خمینی(ره) در سن ۸۷ سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

آیت‌الله قافی یزدی سال ۱۳۱۴ شمسی در خانواده‌ای مذهبی در یزد به دنیا آمد. او پس از فراگرفتن آموزش‌های متداول، به تحصیل علوم دینی روی آورد. در حوزه علمیه از محضر بزرگانی چون حاج حسین مدرس، سید احمد مدرسی، محمدعلی کازرونی دروس مقدماتی و سطوح عالی را در یزد آموخت. آن‌گاه برای ادامه تحصیل راهی قم شد و از محضر آیات عظام سید حسین بروجردی، سید محمد محقق داماد و امام خمینی دروس خارج فقه و اصول را فراگرفت.

وی همچنین دروس فلسفه را از شیخ جلال آیت‌اللهی، تفسیر را از شیخ موسی غضنفری و اخلاق و عرفان را از شیخ غلامرضا یزدی آموخت. سپس برای تکمیل تحصیلات و بهره‌مندی از استادن حوزه نجف اشرف، رهسپار آن دیار شد و خوشه‌چین درس حضرات آیات سید ابوالقاسم خویی، سید محمود شاهرودی، سید عبدالهادی شیرازی، سید محسن طباطبایی حکیم، شیخ حسین حلی و میرزا حسن یزدی شد.

ارسال نظرات