۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۲۴۲۴۳

حافظان قرآن کریم در سرپل ذهاب تجلیل شدند

حافظان قرآن کریم در سرپل ذهاب تجلیل شدند
کرمانشاه ـ در مراسمی، حافظان قرآن در سرپل ذهاب با حضور امام جمعه این شهرستان و مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب امروز در مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم در شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: قرآن، پیام روشن الهی است که همه انسان‏ها را به راستی و رستگاری دعوت می‏ کند، از صدر اسلام تاکنون، آموزش این پیام جاودانه الهی، از مهم‏ترین اهداف تعلیم و تربیت در میان مسلمانان بوده است.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب گفت: آموزش عمومی قرآن کریم، تقویت ایمان و گرایش به قرآن و عترت، درک معانی قرآنی، توانایی و التزام به تدبر در آیات، توانایی خواندن، حفظ و انس با قرآن، آشنایی با علوم و معارف، تبعیت از قرآن کریم و توانایی استفاده از آن از مهمترین مزیت های انس با این کتاب آسمانی است.

وی افزود: این اهداف با عنایت به جایگاه رفیع قرآن کریم در هدایت جامعه اسلامی و جایگاه ملت بزرگ ایران به عنوان پرچمدار فرهنگ قرآن و عترت تعیین شده است.

حجت الاسلام فاطمی نسب در پایان تاکید کرد: توجه به جامعیت اهداف آموزش قرآن، در هر یک از سه دوره تحصیلی متناسب با شرایط ذهنی و روحی دانش‏ آموزان، سایر اهداف نیز مورد توجه قرار گیرد.

براساس این گزارش در این مراسم، ٤٠ نفر از حافظان قرآن در سرپل ذهاب با حضور امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره تبلیغات سرپل ذهاب و مدیر کل اداره تبلیغات کرمانشاه مورد تجلیل قرار گرفتند./1400/

ارسال نظرات