۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۲۴۳۰۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

متولیان فرهنگی رسالت خطیری در عرصه جهاد تبیین بر دوش دارند

متولیان فرهنگی رسالت خطیری در عرصه جهاد تبیین بر دوش دارند
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت جهاد تبیین از سوی نهادهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی که با جنگ جهانی مجازی روبرو هستیم، باید فعالیتی مضاعف داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در نشستی با نهادهای فرهنگی، نهاد نمایندگی‌ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان لرستان، دانشگاه ها و حوزه های علمیه که در محل دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، گفت: اولین وظیفه همگی ما کار فرهنگی است؛ کار فرهنگی به معنای تبلیغ، تبیین، تعلیم و تربیت، ارشاد، هدایت و امربه‌معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: کار فرهنگی کاری الهی است که خداوند اول بر خودش واجب کرده است و می‌فرماید «إنَّ عَلَینا لَلهُدی(هدایت بر خود ماست) یا عَلَى اللَّهِ قَصْدُ السَّبِيلِ وَ مِنْها جائِرٌ وَ لَوْ شاءَ لَهَداكُمْ أَجْمَعِينَ(راه مستقیم برخداست، بعضی‌ها گوش نمی‌دهند و ظلم می‌کنند و اگر خدا می‌خواست همه را خود هدایت می‌کرد)».

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه کاری که ما می‌کنیم یک کار الهی است و برای همه ما مایه سعادت است، گفت: کاری را می‌کنیم که خدای تبارک و تعالی انجام می‌دهد؛ کار فرهنگی و تبلیغ دین راه و روش انبیاء الهی‌ در طول تاریخ بوده و خداوند در آیات متعددی از قرآن کریم می فرمایند که ما با کتاب و معجزات و یک جاهایی با بیّنات مردم را به هدایت و راه مستقیم فرا می‌خوانیم، پس کاری که ما انجام می‌دهیم به عنوان متولیان فرهنگی، کار خداوند تبارک و تعالی و انبیاء الهی‌است.

وی خاطرنشان کرد: در سوره بقره آیه۱۳۳ در مورد لحظه از دنیا رفتن حضرت یعقوب(ع) خطاب به یهودیان آمده: «أَمْ كُنْتُمْ شُهَدَاءَ إِذْ حَضَرَ يَعْقُوبَ الْمَوْتُ إِذْ قَالَ لِبَنِيهِ مَا تَعْبُدُونَ مِنْ بَعْدِي» (آیا شما یهودیان هنگامی که مرگ یعقوب(ع) فرا رسید آنجا بودید که به فرزندان خود گفت: بعد از اینکه من از دنیا رفتم چه چیزی را می‌پرستید؟) یعنی حتی در آن لحظه‌ای هم که می‌خواهد از دنیا برود از کار فرهنگی دست بر نمی‌دارد؛ آنها(فرزندان یعقوب) هم پاسخ دادند: ما پروردگار تو و پدران تو یعنی ابراهیم، اسماعیل، اسحاق و اینها را می‌پرستیم.

وی تاکید کرد: کار فرهنگی هم کار خداوند تبارک و تعالی و هم انبیاء و هم راه و روش بندگان و انسانهای الهی‌است و در قرآن کریم داریم که: «ما کُنّا مُعَذِبینَ حَتی نَبعَثَ رَسولا»، اول باید کار فرهنگی انجام بشود تا بعد خداوند تبارک و تعالی افراد را بخاطر کوتاهی‌شان بازخواست کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: در آیاتی دیگر هم راجع به «جهاد کبیر» که به یک معنا همان «جهاد تبیین» است اشاره می‌کند و کار متولیان فرهنگی هم کار تبیینی‌است.

وی گفت: با توجه به اتفاقات اخیر که همگی شما از آنها اطلاع دارید و می‌توان گفت که یک جنگ جهانیِ مجازی است، ما در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که نیازمند یک فعالیت مضاعفی هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ببان کرد: در وضعیت موجودِ استان باید از روحانیون لرستانی مقیم قم یا دیگر روحانیون و چهره‌های مطرح و تاثیرگذار فرا استانی برای جهاد تبیین، تبلیغ، هدایت و ارشاد استفاده کنیم.

وی با یادآوری در پیش بودن ایام فاطمیه تاکید کرد: باید از همه ظرفیت روحانیت و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی در این راستا استفاده شود./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات