۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۲۴۳۴۴

اجرای ۳۰ درصد از قانون جوانی جمعیت یک‌ سال پس از ابلاغ

اجرای ۳۰ درصد از قانون جوانی جمعیت یک‌ سال پس از ابلاغ
رئیس فراکسیون زنان و خانواده‌ مجلس گفت: حدود ۳۰ درصد قانون جوانی جمعیت پس از گذشت یک سال از ابلاغ آن اجرا شده و باید دستورالعمل‌های آن با قوت از سمت دولت دنبال شود

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، فاطمه قاسم‌پور ظهر امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی بسترساز رشد زنان شده‌ است، گفت: استفاده از زنانی که عمدتاً دهه شصتی و محصول انقلاب هستند در مناصب مدیریتی پیام مهمی مخابره می‌کند، این از مطالبات جدی ما خطاب به استانداران، وزرا و رئیس جمهور است.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده‌ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی آمارها در حوزه‌ زنان در استان قابل قبول نیست، افزود: استانداری اقدامات مؤثری در این حوزه داشته و بخشی هم نیازمند توجه و عزم ملی است و امیدواریم با پیگیری‌های شما توجه‌ها در این حوزه به استان چهارمحال و بختیاری نیز جلب شود.

وی تشریح کرد: هم دولت و هم مجلس وامدار جبهه‌ مردمی انقلاب هستند، رهبر انقلاب بحث حکمرانی مردم‌پایه را مطرح فرمودند که همه باید پای کار آن بیاییم، سرمایه‌ ما مردم هستند و باید به تعامل و ارتباط هرچه بیشتر توجه کرد.

قاسم‌پور در پایان در خصوص قوانین مجلس در حوزه‌ زنان گفت: بررسی‌های تخصصی قانون حمایت از زنان در برابر خشونت در کمیسیون رو به اتمام است و امیدواریم زودتر به صحن مجلس بیاید.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده‌ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد قانون جوانی جمعیت که چند روز گذشته سالگرد یک‌سالگی تصویب آن بود حدود ۳۰ درصد اجرا شده است و برخی دستورالعمل‌های آن با قوت بیشتری از سمت دولت باید پیگیری شود، مجلس به جد پیگیر است در جلسه‌ آتی ستاد ملی جمعیت بودجه‌ این قانون مصوب و در سطح ملی و استانی تخصیص داده‌ شود.

ارسال نظرات