۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۷۲۴۳۸۱

برگزاری مرحله نهایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان خراسان در حرم مطهر رضوی

برگزاری مرحله نهایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی استان خراسان در حرم مطهر رضوی
خراسان رضوی - مرحله نهایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان خراسان رضوی در دارالقرآن الکریم حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام سید مسعود میریان مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در حاشیه برگزاری این مراسم اظهار داشت: هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و دومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره «قاری الجمهور» از دهم شهریور تا پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با حضور در خادمان و مسئولان قرآنی حرم رضوی و اعضای مرکزی هیات قرآنی حسینیه‌ی صاحب الزمانی‌های تهران در حال برگزاری است.

حجت الاسلام میریان ادامه داد: در مرحله نهایی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان خراسان رضوی 6 نفر برگزیده‌ دور مقدماتی از جمله آقایان علی آسایش، کاظم اصغرزاده، ابراهیم جاویدی، سید احمد حسینی، رضا رضایی و علیرضا کهندل با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی انتخاب برترین قاریان جمهوری اسلامی ایران از دیدگاه مردم را از جمله اهداف برگزاری هفدهمین جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی عنوان کرد و افزود: در مرحله استانی این جشنواره علیرضا کهندل و رضا رضایی به عنوان 2 برگزیده این استان با آرای مردمی و با نظارت اساتیدی همچون محمدرضا ملکی، حسین پورکویر و مصطفی حاجی حسنی کارگر به مرحله کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی راه یافتند.

حجت الاسلام میریان در ادامه توسعه فرهنگ قرآنی و معرفی قاریان برتر را از جمله نقاط عطف برگزاری این جشنواره برشمرد و اضافه کرد: کیفیت این دوره از جشنواره بسیار بالا است و در قالب این جشنواره چهره‌های جدیدی به ویژه قاریان جوان به مردم معرفی می‌شوند.

گفتنی است از دیگر برنامه‌های این مراسم تلاوت قرآن کریم توسط حسین پورکویر قاری بین‌المللی قرآن و اهدای جوایز معنوی و نقدی بود.

ارسال نظرات