۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۷۲۴۵۵۲
امام جمعه ساوه مطرح کرد؛

بسیج؛ پدیده‌ای منحصر به‌فرد برای تحقق ارزش‌ها و استقرار اراده الهی در جامعه

بسیج؛ پدیده‌ای منحصر به‌فرد برای تحقق ارزش‌ها و استقرار اراده الهی در جامعه
حجت الاسلام رحیمی گفت: بسیج پدیده‌ای منحصر بفرد از تشکل و تجمیع نیروهای ایمانی از متن و بطن جامعه برای تحقق ارزش‌های الهی و استقرار اراده الهی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به زمینه ها و عوامل بروز عشق مجازی در جوامع امروزی اظهار داشت: عوامل متعددی در ایجاد ظهور عشق مجازی موثر است که لازم است مورد بررسی قرار گیرند که یکی از آنها مسئله آرایش و اظهار زینت است؛ چرا که آرایش و اظهار زینت، سخن گفتن با لحن تحریک کننده و ارتباط با نامحرمان قوه شهویه را تحریک کرده و اختیار را از انسان سلب می کند.

وی در ادامه مسئله ازدواج را مورد تاکید قرار داده و از خانواده ها خواست تا به مسئله مهم ازدواج با عینک ویژه ای نگاه کرده و فرزندان خود را از گرفتاری ها و تاثیرات بد روحی و روانی تجرد نجات دهند.

خطیب جمعه ساوه، با اشاره به میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) و روز پرستار بیان داشت: حضرت زینب(س) بانوی حیاء و عفت، مرزبان پاکی و پاکدامنی، هر چند مادر بزرگوارش را در پنج سالگی از دست داد؛ ولی ره توشه هایی گرانبها از حیاء و پاکی را در همین مدت کوتاه از مکتب مادر فرا گرفت.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین اشاره کرده و اظهار داشت: یکی از راه‌های معتبر برای شناخت دقیق و تعریف صحیح از هر پدیده‌ای، شناخت الگوهای عملی و پیشینه آن پدیده است و شجره طیبه بسیج نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ چراکه بسیج پدیده‌ای منحصر بفرد از تشکل و تجمیع نیروهای ایمانی از متن و بطن جامعه برای تحقق ارزش‌های الهی و استقرار اراده الهی در جامعه است.

امام جمعه ساوه در ادامه افزود: این بیان امام راحل رضوان الله علیه که «بسیج لشکر مخلص خداست» می‌تواند زیباترین و جامع‌ترین تعریف برای این شجره طیبه باشد که مبتنی بر این تعریف، قید اول بسیج «لشکر» است و لشکر، یگانی بسیار بزرگ از رزمندگان با تجهیزات و تسلیحات لازم برای اجرای عملیات‌ها است و قید دوم تعریف «مخلص» است که گویای عالی‌ترین قله‌های فضائل انسانی است.

حجت الاسلام رحیمی ابراز کرد: برای درک بهتر و عمیق‌تر این تعریف می‌توان الگوهای عملی و پیشینه این شجره طیبه را بازخوانی کرد و پدیده بسیج، سه الگوی صدر اسلامی دارد که عبارت است «بدریون»، «شرطة الخمیس» و «اصحاب عاشورایی سیدالشهداء علیه السلام»

امام جمعه ساوه در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم اصفهان و آذربایجان خاطرنشان کرد: آنچه اقتدار عمومی را در عمل پدید می آورد، اقتدار درونزا، اقتدار ملی، اقتدار معنوی، اقتدار علمی، اقتدار هویتی، اقتدار اقتصادی، اقتدار قضایی و اقتدار نظامی است.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اقتدار درون زا فرمودند: علاج کار کشور عبارت است از بیداری مردم، حفظ انگیزه های ایمانی مردم، به کار گرفتن جوانان پُرانگیزه و مؤمن، و تقویت درونی کشور؛ این تنها راه است و ملّت ایران باید از درون قوی شود؛ اقتصادش قوی بشود، علمش قوی بشود.

ارسال نظرات