۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۷۱۴۹۰۳
امام جمعه ساوه:

واقعه کربلا نتیجه نادیده گرفتن «غدیر خم» بود

واقعه کربلا نتیجه نادیده گرفتن «غدیر خم» بود
حجت الاسلام رحیمی گفت: کربلا و عاشورا نتیجه عمل نکردن و عدم شناخت غدیرخم بوده است و اگر غدیر خم شناخته می شد از حادثه تلخ کربلا خبری نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مرکزی، حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه با اشاره به اهمیت عید غدیر خم اظهار داشت: يكى از پديده‌ها و حماسه‌هاى بزرگ كه مى‌توان آن‌را ابرحماسه تاريخ ناميد، غدير خم است؛ پديده‌اى كه اگر به‌درستى همه ابعاد آن شناخته شود، ظرفيتى حاصل خواهد شد كه توان بسيج‌كنندگى همه آحاد انسان هاى روى زمين را در يك جبهه و مكتب و با جهتی واحد، قرار خواهد داد.

خطیب جمعه ساوه در ادامه افزود: غديرخم به‌منزله قلب و نبض حيات بشر است كه به پهنای همه تاريخ از ابتداى خلقت تاكنون و از هم‌اكنون تا آخر عمر بشر، گستردگى دارد؛ چراکه غدیرخم یک قضیه نیست؛ بلکه یک جریان انقلابی است و این جریان تا قیامت زنده و مرم را آزمایش می کند و حق را از ناحق جدا می کند. کسانی که تسلیم غدیرخم شده اند سعادتمند هستند و کسانی که عامدانه تسلیم غدیرخم نشده و نمی شوند سعادتمند نخواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: کربلا و عاشورا نتیجه عمل نکردن و عدم شناخت غدیرخم بوده است و اگر غدیرخم شناخته می شد از حادثه تلخ کربلا خبری نبود؛ اما آنچه جاى تأسف است و با كمال شرمندگى بايد نسبت به آن اعتراف كنيم اين است كه حق اين ابرحماسه تاريخ يعنى غديرخم را به‌خوبى ادا نكرده‌ايم.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه به دهه ولایت و میلاد امام هادی(ع) اشاره کرد و ابراز کرد: دهه ولایت برای ما درس ها و پیام های زیادی دارد و یکی ازمهمترین پیام ها این است که جدایی از اهل بیت(ع) خسران بزرگی را در برخواهد داشت.

وی به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان در سال 1359 اشاره داشته و تصریح کرد: این شورا نقطه تضمین و سلامت نظام و تامین کننده امنیت سیاسی می باشد؛ چراکه با وجود ساختاری به این محکمی و وجود افرادی که اصلی ترین شاخصه آنها علم، تقوا و عدالت است، این ظرفیت نه تنها ان شاءالله اجازه ورود برخی افراد مغرض را به مرکز تصمیم گیری و تصمیم ساز نمی دهد؛ بلکه از هرگونه سوء استفاده و تضییع حق مردم، ولو در قالب تقلب نیز جلوگیری می کند.

خطیب جمعه ساوه افزود: حملات به شوراى نگهبان گاه از سوى دشمنانى است كه با اسلامیت نظام مخالفت دارند و سعى دارند كه این نهاد مؤثر نظام را تضعیف كنند تا از این طریق راه ورود احكام و قوانین غیر اسلامى در كشور باز شود و گاه از سوى كسانى است كه به هر دلیل مورد تأیید شوراى نگهبان براى ورود به انتخابات ها قرار نگرفته اند.

وی در ادامه یكى دیگر از شیوه هاى دشمن براى مقابله با شوراى نگهبان را حمله و اهانت به این شورا و منتسب كردن آن ها به استبداد و دیكتاتورى دانست و خاطر نشان کرد: در برابر همین حملات و اهانت ها بود كه امام راحل از شوراى نگهبان حمایت كرد و متذكر شد كه حمله به شوراى نگهبان به خاطر حمایت از اسلام است و توهین ها در واقع به خاطر آن است كه شوراى نگهبان در برابر مقاصد غرب و ابرقدرت ها ایستاده است.

ارسال نظرات