۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۲۴۵۸۹
حجت‌الاسلام گرجیان خطاب به خاتمی و رسانه جماران:

اگر امام خمینی زنده بودند چه رفتاری با آتش بیاران معرکه اغتشاشات می کردند؟

اگر امام خمینی زنده بودند چه رفتاری با آتش بیاران معرکه اغتشاشات می کردند؟
استاد حوزه علمیه گفت: اگر امام خمینی زنده بود، طرف اغتشاشگران را می‌گرفت و یا چنین سایت‌هایی را ساکت می‌کرد؟ گاهی امام با نوه خود هم رأفت نداشت.

اشاره: سیدمحمد خاتمی چندی پیش در گفت‌وگویی با رسانه جماران، منویات درونی خود را درباره حوادث اخیر کشور نشان داد. خاتمی که خود روزگاری خط اول برخوردهای افراطی با منکرات در جامعه بود، از آن طرف بوم افتاده و مدعی ظلم به اغتشاشگرانی است که خواسته‌ای جز همگانی شدن کثافت‌کاری‌هایشان در جامعه ندارند و به دنبال ناپاک‌سازی روابط اجتماعی و از بین بردن مفهوم حلال زادگی در جامعه اسلامی هستند. جماران که این روزها تنها صندلی خالی از امام را به عنوان نماد خود نشان می‌دهد، با چنین اخباری نشان می‌‌دهد این صندلی، همچنان خالی از تفکرات و اندیشه‌های امام است.

به همین جهت خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به سراغ حجت‌الاسلام محمدمهدی گرجیان، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) رفت تا درباره مصاحبه خاتمی با رسانه جماران و نیز درباره نیت این رسانه که همچنان به دنبال آتش افروزی در اغتشاشات است، گفت‌وگو کند.

رسا ـ خاتمی با مقصرنمایی محض از نظام به بروز و تشدید اغتشاشات کمک کرده است، خود آقای خاتمی چه برخورد معروفش با دانشجویان، چه برخوردهای افراطی اول انقلاب با منکرات و حتی برخوردهایی که او با اشخاصی مانند شهید آوینی داشته را چطور ارزیابی می‌کنید؟

سایت جماران با مصاحبه‌هایی با افرادی که خودشان لحاظ می‌کنند، مسائلی را مطرح می‌کنند که به نظر می‌رسد فرار رو به جلو در مقابل پاسخگویی به مردم است. اگر جناب آقای خاتمی، رئیس جمهور اسبق هشت سال در نظام حاکم نبود، اگر سال‌های سال وزیر ارشاد نبود و اگر همفکران ایشان در زمانی که به اصطلاح بیش از 30 و چند سال حاکمیت در نظام نداشتند، طرح این مسائل و ورود به آن‌ها به نام اپوزیسیون جای سؤالی ایجاد نمی‌کرد؛ اما باید از ایشان سؤال کرد که شما از چه کسی در حقیقت بازخواست می‌کنید؟

مقصدهای تیراندازی او به سمت نظام در حقیقت به خود او باز خواهد گشت. یادمان نمی‌رود در دانشگاه زمانی چه برخوردی با مرحوم شهید آوینی کرده بود. مگر شهید آوینی از او چه خواسته بود که او به این میزان تند برخورد کرد؟ خاتمی در زمانی که بحث ماهواره شکل گرفته بود چطور با بحث ماهواره برخورد کرده بود؟

در زمان آقای خاتمی حتی بحث دی وی دی را تحت تعقیب قرار می‌دادند. آن‌ها از بسیاری موارد به این شکل جلوگیری می‌کردند. او حالا می‌گوید نظام کاری کرده است که به این وضعیت رسیده. نظام چه کاری کرده است که امروز به این وضع رسیده است؟ اتفاقاً از اینها باید سؤال کنند و او نیست که امروز بخواهد سؤال کند. دوستانی که امروز مورد شدیدترین هجمه‌ها هستند باید سؤال کنند.

من به عنوان یک برادر دینی که یک عمری در این نظام بودیم و در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی حضور داشتیم از دوستان تقاضا می‌کنیم اولین سؤالی برای هر کسی که موافق و مخالف افکار آقای خاتمی باشد، باید بپرسد که آیا این مباحث به خود آقای خاتمی باز نمی‌گردد؟ گل به خودی او کفایت می‌کند. چرا نظام را بدهکار می‌کنید و برای نظام تاوان درست می‌کنید؟ چرا خواسته یا ناخواسته با رسانه‌های اسرائیلی هم صدا و همسو هستید؟

به تعبیر حاج قاسم سلیمانی، آن مردی که عقل او بیشتر از علم و معرفتش بود. البته که او اهل معرفت الهی و درونی بود. ایشان فرمود که نظام ما حرم است و حفاظت از حرم لازم است. الآن کسی می‌آید به حرم تیراندازی کند؟ بله البته تیراندازی کردند و در حرم مطهر شاهچراغ دل‌ها را جریحه دار کردند. ولی او دشمن بود، دوست چرا به این حرم تیراندازی می‌کند؟

نظام باید ید واحده باشد. اگر دشمن در زمانی احساس کند که متحد نیستیم حملات خود را بیشتر می‌کند. آن تروریست در حرم مطهر شاهچراغ در چه زمانی حمله کرد، تیراندازی کرد و افراد را بیگناه در آنجا به شهادت رساند؟ او که از زن و مرد، پیر، جوان و کودک تا دانشمند را به شهادت رساند. این حمله در زمانی اتفاق افتاد که از داخل کشور سیگنال‌های مخالف وحدت جامعه به بیرون  داده شد. باید یک مقدار از افکارمان را متوجه خون‌های پاک شهدا کنیم.

«أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِكُمْ» آیا در زمانی که امام خمینی به رحمت خدا رفته است ما باید از آرمان‌های انقلاب عقب گرد کنیم و به قهقرا برویم؟ این تفکر نوین و نوآوری نیست؛ بلکه بدان تحجر و عقب افتادن یا رویکرد به عقب می‌گویند. ان شاءلله افراد به رسالت بایسته انسانی و الهی خودشان عمل کنند. به تعبیر قرآن کریم اگر اختلاف کنیم و تنازع نماییم به «فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ريحُكُم» دچار خواهیم شد.

در زمانی که شکست بخوریم، وقتی که دشمن وارد شود دیگر نگاه نمی‌کند فردی که مقابل او قرار دارد عمامه سیاه دارد یا سفید. آیت الله است یا یک طلبه مقدمات، رئیس جمهور است یا یک فرد عادی، اپوزیسیون بوده یا نه. دشمن در چنین حالتی حساب همه را خواهید رسید. ان شاءلله خداوند ما را با مسؤولیت‌هایی که داریم آشنا کند.

رسا ـ سیدمحمد خاتمی گزاره ادعایی عبدالحمید که درباره «ظلم بیشتر و برخورد سخت‌تر نظام با اغتشاشات در زاهدان» مطرح کرده بود را تکرار کرده است، در حقیقت چه کسانی اجازه نداده‌اند شهرهایی مانند سیستان و بلوچستان پس از 43 سال از عمر انقلاب، نتواند ذره‌ای طعم پیشرفت و آبادانی را بچشد؟

اولاً کار بایسته‌ای که باید در زمان ایشان درباره مردم این منطقه بشود، صورت نگرفت. او درست می‌گوید ولی خود او در زمانی که زمام امور را در دست داشت، کاری برای آن‌ها نکرد؛ اما احتمالاً ایشان وقت نکرده زحمت بکشد ماشین بگیرد، شهر به شهر دور بزند و بزرگراه‌های وسیعی که درست کردند، به شدت به مردم رسیدگی کردند را ببیند؛ البته سیستان و بلوچستان که جای تفریحی ندارد!

جناب آقای خاتمی و همفکران او در عرصه حاکمیتی به‌قدری برای مردم کم گذاشتند که امثال شهید شوشتری رضوان الله علیه و دوستانی که پشت سر هم در آن منطقه به شهادت می‌رسند باید در آنجا کار کنند. البته امروز هر کاری که سپاه و دولت برای مردم آن منطقه انجام بدهد، مشکلات و چاله‌های زیادی که مردم آنجا دارند، مشکلات آن‌ها به این زودی‌ها برطرف نخواهد شد. اما یک پیشنهاد برای آقای خاتمی و همفکران او دارم که حتی یک بار به سیستان و بلوچستان بروند.

رسا ـ چه نظری درباره تکرار ادعاهای جریان معاند توسط سیدمحمد خاتمی درباره تعداد کشته شدگان و کشتن کودکان در اعتراضات اخیر در این برهه دارید؟

برخی از آقایان در داخل رسانه ملی و رسانه‌های داخلی را تحریم کردند و نگاه نمی‌کنند. در حالی که زمانی آقای خاتمی وزیر ارشاد بود، مدت زیادی هم که صداوسیما در اختیار افراد و چهره‌های این جریان قرار داشت. اگر واقعاً صداوسیما مرجع اخبار و اطلاعات نبود و رسانه درستی نبوده چرا زمانی که آن‌ها می‌توانستند آن را اصلاح کنند تا به یک رسانه درست تبدیل شود، این کار را نکردند؟

سؤال این است که چطور است اگر رادیوهایی وابسته به صهیونیسم و آمریکا یا کشورهای اروپایی هستند، راست می‌گویند؛ اما رسانه‌های وابسته به حاکمیت راست نمی‌گوید؟ من به آقای خاتمی و امثال او زحمت می‌دهم که جریان اعتصابات فرانسه و کشتاری که روزانه در آمریکا و در کشورهای به ظاهر پیشرفته می‌شود را نیز گزارش کنند.

چند هزار نفر سال گذشته توسط پلیس آمریکا کشته شدند؟ چه تعداد نفر توسط سلاح‌هایی که بنگاه‌های سلاح فروش و تولید سلاح برای اینکه تجارت آن‌ها کساد نشود، سلاح‌ها را در اختیار مردم قرار دادند، چند نفر از مردم به‌واسطه این سلاح‌ها در خیابان‌های آمریکا کشته شدند؟ آقای خاتمی یک بار هم از کشته‌های آن‌ها حرف بزند و اعتراض خود را در این باره بیان کند. او که خود را مصلح جهانی می‌داند چرا اعتراض نمی‌کند که چرا مردم بیگناه فرانسه را می‌کشید؟ چرا چند میلیون انسان بی‌گناه در عراق، افغانستان، الجزایر و ... توسط غربی‌ها کشته شده‌اند؟ حداقل یک پیام را در سالگرد کشتار این افراد بدهد. چرا فقط در اخبار اغتشاشات داخل زوم کرده‌اند؟

رسا ـ تلاش‌های رسانه جماران در این روزها و تلاش‌هایی که برای دمیدن در آتش فتنه دارند چه علتی دارد؟

انتظار این است کسانی که به این رسانه‌ها وابسته هستند، ریاست این رسانه‌ها را برعهده دارند و یا به نام مقدس حضرت امام خمینی(ره) مرتبط هستند یک بار با خودشان فکر کنند، اگر در این زمان امام بود چه می‌کرد؟ آیا این مسیر را ادامه می‌‌داد یا دستور می‌داد این سایت‌هایی که چنین مطالبی را منتشر می‌کنند را ساکت کنند؟

سؤال من ساده است یک معیار و مقیاسی را به نام امام خمینی جلو می‌گذاریم. اگر ایشان در عصر حضور خود بود و رحلت نفرموده بود، در حال حاضر طرف معاندین را می‌گرفت یا دستور می‌داد که با آن‌ها برخورد کنند؟ حضرت امام خمینی(ره) رأفتی که دارد گاهی اوقات در آن زمان حتی با نوه خود نداشت.

خواهش می‌کنم همه ید واحد باشیم؛ وگرنه دشمن سر فرصت نه ما و نه آن‌ها را راحت نمی‌گذارد. شاید مدتی از کسی تعریف کند، ولی اصلاً نمی‌خواهد او وجود داشته باشد. دشمن می‌خواهد زیر عمامه‌ای سینه بزند تا محصول خود را بگیرد و به دنبال منفعت کسی جز خودش نیست. ان شاءلله همه با درایت پشت سر رهبر معظم انقلاب و برای پاسداشت خون شهدا حرکت کنیم.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات