۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۲۳۳۶۶
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با انتقاد از برخورد شعاری با اندیشه های امام:

الفبای راه امام خمینی اطاعت از ولایت فقیه است

الفبای راه امام خمینی اطاعت از ولایت فقیه است
استاد حوزه گفت: عده ای با اندیشه های امام شعارگونه برخورد می کنند اما عملاً راه امام را نمی روند در حالیکه الفبای راه امام اطاعت از ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در نقد مصاحبه اخیر حجت الاسلام جوادی آملی در مصاحبه با سایت جماران، با اشاره به سیره سیاسی بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اندیشه های امام راحل یک مطلب درستی است که بحمدلله مشی سیاسی نظام به همان راه طی شده است.

وی افزود: از راه امام دور نشده ایم و همان کفرستیزی که در بیان و رفتار امام بوده است، هم اکنون در ذات و هویت نظام اسلامی ایران و ملت بصیر این نظام قرار دارد.

امام جمعه مشهد اردهال ابراز داشت: ارزش های انقلاب و نظام که برای امام مهم بوده است امروز نیز مهم می باشد و بخش عظیمی از رهروان راه امام که امروزه موجب پیشرانی نظام هستند، اندیشه های امام برایشان مهم و از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با بیان اینکه عده ای نظام را با اندیشه های امام (ره) نمی سنجند، اظهار کرد: عده ای با اندیشه های امام شعارگونه برخورد می کنند اما عملاً راه امام را نمی روند از جمله اینکه امام دکترین این نظام را بر محور ولایت فقیه بنا نهاده است و الفبای راه امام اطاعت از ولایت فقیه است.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم بر لزوم و اهمیت اطاعت از ولی فقیه تأکید کرد و گفت: متاسفانه برخی برای انحراف از مسیر امام با شعار اندیشه امام به میدان آمده اند و دیگرانی را علم و ترویج می کنند، این افراد از افکار امام بسیار به دور هستند. اگر به دنبال راه و سیره امام راحل هستیم نباید کسانی را ترویج کنیم که در خط موازی امام بوده و در پیدا و پنهان به جدایی راهشان از امام معترف هستند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه افزود: مخالفت با امام و اندیشه های ناب امام راحل برگرفته از هوای نفس است، همچنانکه پس از واقعه غدیر و شهادت پیامبر(ص) نیز از سر هوای نفس عده ای دنیاپرست، از مسیر اصلی هدایت به دور ماندند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت باید نسبت به حوادث و افراد و اشخاص هوشیار و بصیر باشد، اظهار کرد: طلاب عزیز باید هوشیار و بیدار باشند و به دنبال هر پرچمی به راه نیفتند چرا که برخی شعار امام را می دهند اما با راه و اندیشه امام که فرمود پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد، بیگانه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با بیان اینکه خواسته امام پافشاری بر ارزش ها و مبارزه با طاغوت بود، تصریح کرد: آنچه که ملت عراق و سوریه را از دست داعش نجات داد و مردم یمن را به پیروزی در مقابل آل سعود می رساند، بدون تردید مقاومت جبهه اسلامی است و سفارش و وصیت امام ایستادگی و مقاومت در مقابل جبهه کفر خصوصاً آمریکا بود.

ارسال نظرات