۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۲۲۹۸۱
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

برقراری ارتباط صمیمی مسؤولان با جوانان؛ راه حل خنثی سازی توطئه های دشمنان

برقراری ارتباط صمیمی مسؤولان با جوانان؛ راه حل خنثی سازی توطئه های دشمنان
آیت الله رجبی ارتباط صمیمی مسؤولان با جوانان را راه خنثی سازی توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: باید مظاهر پیشرفت و کارآمدی نظام برای نسل جوان بازگو شود.

آیت الله محمود رجبی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین نقش اتفاقات 13 آبان در شکست هژمونی غرب به رهبری آمریکا پرداخت و با تقدیر از حضور پرشور مردم به ویژه جوانان در راهپیمایی 13 آبان، گفت: رژیم آمریکا چهره واقعی اش را از طریق عمال خود نشان داد؛ آنها کشوری هستند که برای جان جوانانشان ارزشی قائل نیستند و هرجا که منافع آنها اقتضا کند به هر جنایتی دست می زنند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: یوم الله 13 آبان چهره ددمنشانه آمریکا در جهان را روشن کرد و مقاومت ملت و جوانان ما را در مقابل زیاده خواهی های آمریکا به جهانیان نشان داد.

وی با بیان اینکه ملت ایران ملتی شجاع و فرهیخته است که رژیم تا دندان مسلح آمریکا نمی تواند آنها را به تسلیم وادارد، گفت: جنایت های پهلوی به شتوانه آمریکا زمینه فروپاشی رژیم را در مدتی نه چندان کوتاه فراهم کرد و خون های به ناحق ریخته شده در دوران انقلاب همینه پوشالی آمریکا و رژیم پهلوی را رسوا ساخت.

وی با بیان اینکه حوادث روز 13 آبان سبب آگاهی مردم درباره جنایت های آمریکا و رژیم شاهنشاهی شد، تصریح کرد: مردم فهمیدند که موضع گیری های امام خمینی(ره) درباره رژیم منحوس پهلوی، آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی بر حق بوده و در حقیقت روحانیت و علما به رهبری امام خمینی به فکر مردم هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به نقشه دشمن برای فاصله انداختن بین نسل جدید با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: برای خنثی سازی این گونه توطئه های دشمنان باید نخست ارتباط صمیمی و همدلانه مسؤولان و متولیان فرهنگی با جوانان برقرار شود و همچنین جذب آنها به نهادهای دینی و فرهنگی افزایش یابد تا اینکه جوانان جذب آرمان های انقلاب، شخصیت های انقلابی و رهبر معظم انقلاب شوند.

وی با بیان اینکه اکثر جوانان ما مدافع نظام اسلامی و ولایت مدار هستند، گفت: باید معارف دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی با بیان قابل درک و فهم جوانان و متناسب با سطوح علمی و سنی آنها صورت گیرد.

آیت الله رجبی بر ضرورت پاسخگویی به شبهات جوانان در عرصه های مختلف تأکید کرد و افزود: شبهات مختلفی در ذهن جوانان وجود دارد که باید به درستی به آنها پاسخ داده شود و نیز اصل نظریه انقلاب اسلامی، کارآمدی نظام اسلامی و درستی و برتری دکترین سیاسی انقلاب نسبت به نظام های دیگر برای جوانان تبیین شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: علی رغم تبلیغات گسترده رسانه های بیگانه علیه نظام اسلامی مشاهده می کنیم، کشور در عرصه های مختلف پیشرفت های شگفت انگیزی داشته است، از این رو باید مظاهر پیشرفت و کارآمدی نظام اسلامی برای نسل جوان بازگو شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: جوانان کشور باید بدانند که بدترین فجایع و تحقیرها نسبت به زن در کشورهای غربی صورت می پذیرد و اگر غربی ها درباره آزادی سخن می گویند انواع دیکتاتوری را به ملت خود و ملت های دیگر دارند.

آیت الله رجبی در پایان سخنانش تصریح کرد: باید فجایع و انحطاط فکری و فرهنگی در کشورهای غربی برای مردم تشریح شود تا اینکه ملت و جوانان ما بدانند، آنچه که آمریکایی ها، صهیونیست ها و کشورهای غربی ادعا می کنند تنها دروغ محض است و واقعیت خلاف آنچه است که در ظاهر نشان می دهند.

ارسال نظرات