۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۷۲۴۶۳۴
فرمانده سپاه پاسداران:

هنر ما شکست دادن قدرت‌های بزرگ است/ روح وحدت در سیستان و بلوچستان جاری است

هنر ما شکست دادن قدرت‌های بزرگ است/ روح وحدت در سیستان و بلوچستان جاری است
سرلشگر سلامی گفت: مردم سیستان و بلوچستان چه سیستانی‌ها و چه بلوچستانی‌ها، هم شیعیان و هم سنی‌ها، نشانه‌های دقیق امت واحده هستند و اینجا روح وحدت جاری است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش بسیجیان استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امروز برای بنده یک روز فراموش نشدنی است، خاطره خوب حضور حماسه آفرین مردم سیستان و بلوچستان همواره در ذهن و خاطر این حقیر باقی خواهد ماند.

وی افزود: بدون تردید اگر بخواهیم تصویر انسانی بسیاری از فضیلت ها را توصیف کنیم مردمان سیستان و بلوچستان در ذهنمان خطور می کند. اگر بخواهیم نشانه شرف و آزادگی را در سیمای انسان به تصویر بکشانیم یک سیستانی و یک بلوچستانی دقیقا نشانه آن است.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه، اگر بخواهیم تجسم جوانمردی و غیرت و محبت و وفاداری و فداکاری را در ذهن مجسم کنیم به سیستان و بلوچستان می رسیم، ادامه داد: اینجا دیار انسان‌های اهل محبت است، مردمانی که غیرتمند و جوانمرد هستند، مردم سیستان و بلوچستان چه سیستانی‌ها و چه بلوچستانی‌ها، هم شیعیان و هم سنی‌ها، نشانه‌های دقیق امت واحده هستند و اینجا روح وحدت جاری است.

وی افزود: هنگامی که شعیان و سنی ها در دفاع از امنیت این سرزمین با هم در یک سنگر به شهادت می رسند و هنگامی که خون زیباترین و مومن ترین انسان ها در این سرزمین همانند شوشتری ها و محمدزاده ها و مردمان غیور بلوچ و سیستانی در یک حادثه تروریستی بهم پیوند می خورد اینجا نقطه شکل گیری وحدت ناگسستنی است؛ وحدت بین امت اسلام ناگستتنی است.

فرمانده سپاه پاسداران ا ادامه داد: مردم این دیار مصداق و تفسیر این آیه آسمانی هستند «ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون»، مردمانی که خدا را عبادت می کنند تقوا پیشه هستند اما شاکله وجودشان زنجیره امت واحده را ترسیم می کنند.

اینجا سرزمینی است که انسان علاقه مند است به پای آرزوها و آرمان های بلند مردمانش قربانی شود

سرلشکر سلامی با بیان اینکه، اینجا سرزمینی است که انسان علاقه مند است به پای آرزوها و آرمان های بلند مردمانش قربانی شود، افزود: اینجا جایی است که انسان دوست دارد به عهد خویش وفا کند، صادق الوعد باشد؛ وفای به عهد جزئی از ذات و سرشت خلقت مردمان این دیار است.

وی اضافه کرد: اما ما در هفته بسیج مستضعفان قرار داریم آن درخت تناور و شجره مبارکی که امام نهال آن را در سرزمین ایمان مردم کاشت و پس از امام راحل، رهبر معظم انقلاب این نهال را به  درخت پرثمر، تناور و ریشه دار تبدیل کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر در آیینه قرآن، بسیجیان را نگاه کنیم آنها اصحاب رسول خدا هستند. بسیجیان با دشمنان خدا سرسختند و با آنها در ستیزند، همانند صخره های سخت مقاومند اما در مقابل مومنان خاضع و خاشع و مهربان و نرم و جوانمرد هستند. آرامش درونی و وقار بیرونی و صلابت و شوکت ظاهری و استحکام قلبی، شکوه بسیج را نشان می‌دهد.

وی افزود: بسیجیان آمر به معروف و ناهی از منکر هستند، سپر بلای امت هستند هرکجا سختی هست بسیجی ها هستند، در تمام صحنه ها فداکارانه در میدان هستند، در مقابله با دشمنان خدا پیشگام هستند، آنها یدالله هستند.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: بسیج همواره در طول این ۴۳ سال انقلاب خالق عظیم ترین حماسه های مردم ایران عزیز بوده است؛ در دوران دفاع مقدس، میادین مین، رودخانه های غیرقابل عبور و خاکریزها به قلب سپاه دشمن میزدند تا سرزمین های اشغال شده را پس بگیرند و بیرق های ایران را بر فراز می‌آوردند. اینها توانستند قدرت استکبار را بشکنند؛ بسیج به این خلاصه نمی‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: وقتی گروهک های تروریستی با همراهی استکبار در لبنان و کشورهای مظلوم هستند بسیجیان نیز همزمان برای حرمت نوامیس مسلمین در لبنان و سوریه حاضر هستند، میدان جنگ را برای سعادت خود انتخاب می کنند و تحت فرماندهی فرماندهانی مانند حاج قاسم سلیمانی آن کشورها را از اسارت اجنبی ها و بیگانگان نجات می دهند.

وی افزود: این بسیج است که در تمام نقاط جهان اسلام ریشه زده است، شجره آن در عالم اسلام به ثمر نشسته و دشمن تلاش می کند این شجره را تکه تکه کرده و شاخسارها را بزند و آن به این دلیل است که این شجره مبارکه امروز مانند گذشته می تواند آرزوهای دشمنان را دفن کند و سرزمین های اشغالی را اجانب پس بگیرد.

سردار سلامی ادامه داد: امروز هم بسیج همچنان در میدان دفاع از انقلاب اسلامی سربلند است  کشور امروز در معرض یک جنگ جهانی عظیم است همه آرایش سیاسی قوای کفر و شرک و نفاق از سراسر جهان با مزدوران و سرشاخه های خود که انسان های معدود و فریب خورده هستند به جنگ انقلاب و امنیت و وحدت مردم آمده اند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: وقتی از افق به این دشمن نگاه می کنیم آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و همه را می بینیم که با رسانه های دروغ پرداز خود در صدد نفوذ به دنیا، قلب و ذهن جوانان هستند تا بتوانند یونیفرم نظامی آمریکا را بر تن افراد فریب خورده کنند.

وی افزود: دشمن خواب های آشفته زیادی می‌بیند، دشمن اولین کسی است که از رسانه های خودش شکست میخورد چراکه محاسبات خود را بر پایه دروغ‌پردازی رسانه هایش قرار داده است، دشمن تصور می کرد نظام ساقط خواهد شد و این توهم او را به شکست کشاند او نمی‌داند این انقلاب مستحکم است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: ریشه های این انقلاب بزرگ مستحکم تر از آن است که اگر همه شیاطین عالم دست به دست هم دهند تا برگی از این درخت بزرگ را بلرزانند قطعا نخواهند توانست.

وی افزود: مطمئن باشید شاهد فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهیم بود اما هرگز شاهد آسیب جدی در پیکر انقلابمان نخواهیم بود؛ همه این قدرت ها شکست خواهد خورد.

هنر اصلی مردم ما شکست دادن قدرت‌های بزرگ است

فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: متاسفانه در جریانات اخیر، بعضی ها در داخل با توهمات دشمنان همراه شدند، انها هم خواب می بینند، سراب می بینند و هر چه می روند به آب نمی‌رسند. این توهمات سراب است این سرزمین مستحکم است این نظام قدرتمند است و بسیجیان و نظام ما به رهبری نائب امام زمانش سالها و بارها شکست های خفت باری را بر قدرت های بزرگ تحمیل کرده اند؛ مردمان ما هنر اصلیشان شکست دادن قدرت های بزرگ است.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: ما به این واقعیت آگاهیم و می دانیم که تا دشمن از لانه بیرون نیاند و ما تا از خانه بیرون نرویم و شمشیرها با یکدیگر ملاقات نکنند قطعا دشمن شکست نخواهد خورد. امروز آمریکا، اسرائیل و رژیم آل سعود از لانه درآمده اند و آشکارا در امور داخلی این سرزمین دخالت می کنند.

وی ادامه داد: ما در مقابل انها مصممیم، قطعا این صحنه نبرد جدید را این صحنه فتنه عظیم را و این جنگ جهانی را به گورستان دفن سیاست های آمریکا و اسرائیل و متحدان او تبدیل خواهیم کرد؛ این اراده و عزم استوار است.

نمی‌توان وسط ایستاد، یک طرف جبهه کفر و یک طرف جبهه اسلام است

فرمانده سپاه پاسداران آنها قدمی نمی‌توانند پیش ببرند، دید مردم چگونه از این ماجرا فاصله گرفتند، افزود: دقت کنید اینجا حق و باطل واضح و قابل تشخیص است، در یک طرف ترامپ، بایدن، مکرون، نخست وزیر انگلیس، نفتالی بنت، نتانیاهو و بن سلمان ایستاده اند و در طرف دیگر امام مسلمین، ملت انقلابی ما، جوانان وطن دوست، مرز داران غیور؛ مردم شریف ما ایستاده اند. یک طرف جبهه کفر و یک طرف جبهه اسلام.

سردار سلامی گفت: امروز نمی‌شود وسط ایستاد یا این طرف یا آن طرف، افراد فریب خورده به دامان ملت بازگردند و جزیی از مردمان خود شوند، مردمان این سرزمین به ویژه سیستان و بلوچستان وطن دوست هستند؛ آنها می‌دانند امنیت گوهری بزرگ و ارزشمند است.

فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: برای رهبر ما، مردم این استان منزلت عظیمی دارد او خود را سال‌ها در میان این مردم دیده است، مهر و محبت این مردم را دیده و برای آنها ارزش قائل است. همه نظام این استان را متمایز می‌دانند و برای رفاه، آرامش و امنیت این منطقه همیشه تلاش می‌کنند چرا که این فرمان رهبر انقلاب اسلامی است؛ من برای انتقال این پیام آمده ام که برای مردمان این استان فدا خواهیم شد و به این فدا شدن مفتخریم و اجازه نمیدهیم گرد و غبار غم و اندوه بر رخسار شما بشینند.

ارسال نظرات