۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۲۴۷۳۵
به همت جامعه الزهراء برگزار شد؛

آیین اختتامیه همایش کتاب سال بانوان با تجلیل از ۶ نویسنده برتر کتاب

آیین اختتامیه همایش کتاب سال بانوان با تجلیل از ۶ نویسنده برتر کتاب
سومین همایش کتاب سال بانوان با تجلیل از ۶ نویسنده برتر کتاب در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی و یک نویسنده در عرصه زن و خانواده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سومین همایش کتاب سال بانوان با تجلیل از ۶ نویسنده برتر کتاب در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی و یک نویسنده در عرصه زن و خانواده قبل از ظهر امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهراء برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه و خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا(س) و خانم ریحانه حقانی معاون پژوهش و مسئول دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان به سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در این مراسم با اشاره به آسیب های تمدن غرب به جامعه بشری و لزوم اهمیت به تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: فعالیت شما بانوان در عرصه حقوق زنان یک عرصه تمدنی است و امروز تمدن غربی از ارائه این الگوی جدید بیم دارد.

تعداد بازدید : 1

در ادامه این همایش مدیر جامعه الزهرا(س) به سه محور «جایگاه کتاب»، «نقش کتاب در شکل گیری تمدن نوین اسلامی» و «کتاب خوب» با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اشاره کرد و گفت: کتاب سال بانوان برآن است که دروازه ای برای گسترش دانش و معرفت در عرصه زنان و خانواده با رویکرد اسلامی و حرکت به سمت کمال و رشد بانوان اهل قلم در عرصه های مختلف علمی فراهم کند.

وی در ادامه تصریح کرد: این همایش می کوشد گامی علمی در عرصه جهاد تبیین و ترویج  نگرش انقلاب اسلامی پیرامون موضوع زن و خانواده و ارتقای کمی و کیفی آثار بانوان اهل قلم و تولیدات علمی در عرصه زن و خانواده باشد.

معاون پژوهش و مسئول دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان در ادامه این همایش به ارائه گزارشی از آثار ارسالی به این همایش پرداخت و افزود: در این همایش به طور کلی ۲۸۸ اثر در قالب تألیف، ترجمه، تصحیح و تعلیق به دبیرخانه همایش ارسال شده است که بیشترین آثار در قالب تألیف با ۲۷۸ اثر بوده است.

وی در ادامه افزود: از میان این آثار ۱۸۰ کتاب به دبیرخانه ارسال شده است که تعداد ۳۵ اثر به ارزیابی تفصیلی راه یافت و در نهایت ۷ اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

گفتنی است در پایان این مراسم آثار خانم ها فاطمه فیاض، رقیه یوسفی سوته، مریم راهی به عنوان آثار برگزیده و ریحانه هاشمی، هدیه شریفی و نسرین رجب پور به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد و در گروه علمی «زن و خانواده» که به عنوان محور ویژه این همایش بود، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بستان نویسنده کتاب «سیاست پژوهی عفاف و حجاب در ایران» مورد تجلیل قرار گرفت.

ارسال نظرات