۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۷۲۴۹۷۷
معاون آموزش حوزه های علمیه کشور:

درس خارج مجازی ۳ مرجع تقلید در سطح کشور برگزار می شود

درس خارج مجازی ۳ مرجع تقلید در سطح کشور برگزار می شود
معاون آموزش حوزه های علمیه کشور در جلسه شورای مشورتی حوزه علمیه فارس از برگزاری دروس خارج سه مرجع تقلید به صورت مجازی در سطح کشور خبر داد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در جلسه شورای مشورتی حوزه علمیه استان فارس که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: درس خارج حضرت آیات مکارم، سبحانی و جوادی آملی به صورت مجازی در سطح کشور برگزار می شود.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: استان هایی که درس خارج حضوری ندارند با هماهنگی به این دروس ملحق می شوند و از دروس استفاده می کنند.

نقش اجتماعی حوزه تقویت شود

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس هم در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه جهان در حال تحولات بزرگی است، اظهار کرد: در تحولات جهانی که رخ می دهد باید به فکر نقش حوزه علمیه باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه نقش اجتماعی حوزه باید تقویت شود، اضافه کرد: با بازتعریف نقش حوزه می توان به نقش اجتماعی مطلوبی رسید؛ این کار شاید یکسری ابزار جدید نیاز داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: در سفر گذشته اعلام شد که برنامه حوزه استان فارس را ذیل برنامه کلی کشور بنویسیم، این کار هنوز صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: باید یک برنامه منسجم برای حوزه فارس داشته باشیم و باید کمیته ای در این خصوص تشکیل شود.

ارسال نظرات