۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۲۴۵۴۰
رئیس سابق مرکز تخصصی نماز:

نیازهای محتوایی مبلغان طرح امین تامین شود

نیازهای محتوایی مبلغان طرح امین تامین شود
حجت الاسلام کفیل گفت: باید مبلغان طرح امین در مدارس برای خانواده دانش آموزان نیز برنامه‌های تربیتی ویژه‌ای داشته باشند و آنان را در تربیت صحیح فرزندان خود، راهنمایی کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد صادق کفیل رئیس سابق مرکز تخصصی نماز و پژوهشگر مهدویت در کارگاه «شیوه های دعوت به نماز در خانواده» که با حضور خواهران و برادران مبلغ طرح امین در سالن همایش‌های دارالشفاء حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به موضوع کارگاه اظهار داشت: برای ترغیب دانش آموزان به نماز و جذب آنان به عبادت لازم است چند اتفاق در نماز شکل بگیرد که اولین اتفاق این است که سعی شود نمازها در مدرسه در اول وقت و به صورت مستمر انجام گیرد.

وی در ادامه افزود: علم داشتن دانش آموزان به اسرار و آداب نماز می‌تواند بسیار مفید و کارساز درجذب آنان به نماز باشد؛ چراکه اگر دانش آموزی بداند که اصرار اجزای نماز همچون رکوع و سجود چه ارزشی دارد، قطعاً به خواندن نماز اهتمام بیشتری نشان خواهد داد.

حجت الاسلام کفیل نقش خانواده در جذب دانش آموزان به نماز را از اهمیت بسیار بالایی برخوردار دانست و خاطرنشان کرد: تربیت در خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چراکه بهترین زمان های تربیت و رشد خلاقیت فرزندان در اختیار والدین و فضای خانواده است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه درجوامع امروز به دلیل اینکه اکثر خانواده‌ها جاهل به تربیت صحیح فرزندان هستند، قالب تربیت دانش آموزان در خانواده تربیت اشتباهی بوده و در واقع بسیاری از استعدادهای فرزندان در محیط خانواده نابود شده و از بین می رود.

حجت الاسلام کفیل با اشاره به اهمیت گفت‌وگو و دیدار چهره به چهره مربیان طرح امین با دانش آموزان در مدارس بیان داشت: بهترین روش در تربیت دانش آموزان در مدارس دیدارها و گفتگوهای چهره به چهره ای است که مربیان و معلمان در ارتباط با دانش آموزان دارند و به جرأت می توان گفت که اثری که این گونه ارتباط ها در تربیت دانش آموزان دارند به مراتب بالاتر از حضور مبلغان و معلمان در کلاس درس و بحث است.

پژوهشگر مهدویت خاطرنشان کرد: مبلغان طرح امین لازم است در مدارس بر روی خانواده دانش آموزان نیز برنامه‌های تربیتی ویژه‌ای داشته باشند و آنان را در تربیت فرزندان خود راهنمایی کرده و راهکارهای لازم را در اختیار آنان گذارند؛ چراکه ابتدای شکل‌گیری شخصیت و تربیت دانش آموزان در خانواده و توسط والدین شکل می گیرد و باید فضای خانواده ها، فضای تربیتی شود.

حجت الاسلام کفیل در پایان پیشنهاد داد: به نظر من لازم است کارگروه تولید محتوا در شهر مقدس قم شکل گیرد و نیازهای محتوایی مبلغان امین قم و سراسر کشور تامین گردد تا نتیجه های خوبی در زمینه آگاه‌سازی تربیتی والدین و دانش‌آموزان به دست آید.

ارسال نظرات