۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۷۲۵۱۳۹
امام جمعه موقت کاشان:

عزت در گرو مکارم اخلاق و ارزش‌های اخلاقی است

عزت در گرو مکارم اخلاق و ارزش‌های اخلاقی است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار عزت را در گرو مکارم اخلاق و ارزش‌های اخلاقی دانست و گفت: اکثر مردم در شناخت عوامل عزت و ذلت دچار اشتباه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در تفسیر دعای بیستم صحیفه سجادیه و ادامه دعای مکارم الاخلاق و ارزش‌های اخلاقی که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: عزت در گرو مکارم اخلاق و ارزش‌های اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه عزت و عزت طلبی امر فطری است و همه انسان‌ها دوست دارند عزیز باشند و ذلیل نباشند، افزود: عزت طلبی از ویژگی‌های بارز انسان‌ها است، اما برخی در شناخت عوامل عزت انسان می‌شود مرتکب اشتباه می‌شوند.

حجت الاسلام اسلام تبار با بیان اینکه انسان به دنبال سعادت و خوشبختی است، اما اکثرا در شناخت عوامل خوشبختی و بدبختی دچار اشتباه می‌شوند، یادآور شد: انسان برخی اوقات در شناخت عوامل عزت و ذلت دچار اشتباه می‌شوند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: خداوند در قرآن به انسان آموزش عزت نمی‌دهد بلکه عوامل عزت و ذلت انسان را معرفی کرده است و خودش را منبع عزت می‌داند و هرکس عزت دارد از خدا است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: عزت از خدا است و به دست خدا است و هرکس به دنبال رسیدن به عزت است باید از خدا بگیرد چرا که او منبع عزت است.

وی با بیان اینکه خدا هم در راه کسب عزت و هم در راه حفظ عزت باید به انسان کمک کند، افزود: یکی از راه‌های کسب عزت اطاعت پذیری از خدا است و هرکس به دنبال مال و ثروت مردم نیست و مومن است عزتمند است.

امام جمعه موقت کاشان انصاف را یکی از عوامل عزت انسان دانست و اظهار داشت: برخورد منصفانه با مردم سبب عزت است و بی انصافی با مردم سبب ذلت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین پیروی از حق را سبب عزت انسان دانست و گفت: امام عسکری(ع) می‌فرماید، کسی که عزتمند باشد و حق را ترک کند ذلیل خواهد شد، اما کسی که ذلیل است، اگر به حق متمسک شود عزیز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان عزت را در گرو مکارم اخلاق و ارزش‌های اخلاقی دانست و اظهار داشت: برخی به دلیل بی اخلاقی ذلیل و برخی به دلیل اخلاق نیکو عزیز شدند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات