۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
کد خبر: ۷۲۵۱۹۵

سفر رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور به استان گلستان

سفر رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور به استان گلستان
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در بیست و پنجمین سفر استانی خود به استان گلستان سفر کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با حضور در استان گلستان با مدیران مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، اهل تسنن و جامعه المصطفی و مدیران مدارس علمیه مرکز استان دیدار کرد.

در این جلسه مدیران نهادهای حوزوی ضمن تشکر از خدمات ارائه شده به طلاب و روحانیون به بیان مشکلات و دغدغه‌های این قشر فرهیخته پرداخته و خواستار تسهیل در ارائه خدمات شدند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب(س) به تشریح خدمات مرکز پرداخت.

رئیس مرکز خدمات در این دیدار با اشاره به طرح هدفمندی خدمات مرکز، اظهار داشت: طرح هدفمندی باعث شناسایی طلاب غیرفعال، به روز شدن سامانه‌های حوزوی و فعال‌تر شدن طلاب در جهت رسالت طلبگی شده است و هدف برگرداندن طلبه به حوزه طلبگی است.

وی در حمایت از هجرت طلاب از قم اعلام آمادگی نمود و اظهار داشت: هرچه می‌توانیم باید زمینه فعالیت طلاب و روحانیون را در شئون حوزوی در استان‌ها فراهم نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی افزود: یکی از موارد امر به معروف مطالبه گری و بیان اشکالات هست؛ مدیران حوزوی و طلاب اگر اشکالاتی در کار مراکز حوزوی به خصوص مرکز خدمات حوزه‌های علمیه می‌بینند باید متذکر شوند و این تذکرات مصداق امربه‌معروف است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از رسالت‌های حوزه احیای مساجد است، گفت: مساجد صرفاً جهت اقامه نماز نیست، مسجد باید پایگاه احیاء شود. امام جماعت مسجد باید حداقل ۸ ساعت در روز برای مسجد برنامه داشته باشد برای کودکان، برای نوجوانان، برای بانوان و برای تمام رده‌های سنی. امام جماعت مسجد باید چند دستیار روحانی در سطوح پایین‌تر از خود داشته باشد تا زیر نظر امام جماعت ساعات مختلف روز در مسجد را پر کنند.

در ادامه این سفر، رئیس مرکز خدمات در نشستی صمیمی با مدیرکل و کارکنان مرکز خدمات، مسائل اداری و جاری استان را بررسی کرد و به سؤالات کارکنان پاسخ داد.

دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان از دیگر برنامه‌های رئیس مرکز خدمات در استان گلستان بود.

ارسال نظرات