۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۷۲۵۱۹۸
در نشستی خبری تشریح شد؛

جزئیات برگزاری دومین اجلاسیه مجمع طلاب شاهد

جزئیات برگزاری دومین اجلاسیه مجمع طلاب شاهد
رئیس هیئت امنای مجمع طلاب شاهد ضمن معرفی و تبیین اهداف این مجمع از برگزاری دومین اجلاسیه سراسری این تشکل خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست خبری اجلاسیه دوم مجمع طلاب شاهد در خبرگزاری رسا با حضور حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی رئیس هیأت مدیره، حجت الاسلام کریمی مدیر عامل، حجت الاسلام محمدحسین پیشاهنگ مدیر رسانه ای و سخنگو و همچنین آقای طباطبایی نسب دبیر اجرایی هیات مدیره مجمع طلاب شاهد برگزار شد.

اجلاسیه دوم مجمع طلاب شاهد برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین لونی در این نشست خبری در خصوص پیشینه راه اندازی تشکلی برای طلاب شاهد گفت: طی 4دهه پس از انقلاب در مواردی توجهات و همزمان بی توجهی هایی نسبت به فرزندان شهدا شکل گرفت که سبب یأس شد و این یأس از شکل گیری یک جمع واحد از فرزندان حوزوی شهدا جلوگیری کرد.

وی افزود: اگر بنا است فرزندان حوزوی شهدا در جایگاه خود قرار بگیرند و از ظرفیت آن ها به عنوان رهبران قدرشناس انقلاب اسلامی استفاده شود باید خودآنها  میدان داری کنند؛ آیت الله محمدی عراقی که فردی دلسوز بوده و فرزند شهید نیز بوده پیشنهاد کرد برای اتحاد و برادری فرزندان شاهد تشکلی توسط آن ها تأسیس شود که بدون وابستگی توسط فرزندان شهدا اداره شود.

اجلاسیه دوم مجمع طلاب شاهد برگزار می شود

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان داشت: پس از ثبات مجمع نشست هایی برای ساماندهی و اتحادی حول قضیه شکل گرفت و پس از آن تشکل، شناسنامه دار و ثبت شد؛ ساختار مجموعه طلاب شاهد در دو قسمت هیأت امنا و هیأت مدیره در حال اداره است که هیأت امنا از چهره های ملی و اساتید سطوح عالی حوزه مانند آیات سعیدی و محمد عراقی تشکیل شده است و از عنایت این بزرگواران نیز تشکر می کنم.

وی تأکید کرد: چهره هایی که نماد بودند در راه اندازی این مجمع پیشگام بودند و همین امر سبب شد در گروه ها و نهادها، پذیرشی را ایجاد شود و این مجموعه را به سرعت جا بیافتد.

حجت الاسلام والمسلمین لونی اظهار داشت: من عمامه ام را روی جنازه خونین پدر بسیجی ام بر سر گذاشته ام عهد طلبگی خود را با خون بسیجیان با اخلاص گره زدم.

اجلاسیه دوم مجمع طلاب شاهد برگزار می شود

وی در پاسخ به چگونگی حضور افراد با گرایش فکری و سیاسی متنوع در مجمع طلاب شاهد، گفت: با اطلاعی که از تاریخ بین الملل و تمدن ها دارم قاطعانه بیان می کنم در طول تاریخ تشکیلاتی آزاداندیش تر از حوزه علمیه شیعی وجود ندارد؛ قرن ها است اساتیدی در پیشگاه مراجع نسبت به اشکالات علمی و حتی سیاسی مواضع خود را بیان می کنند و مرجع نیز با دقت گوش می دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی انقلاب حوزه علمیه قم، اظهار داشت: در حرکت انقلاب همه دلسوز هستند و متن حوزه نیز انقلابی است زیرا اگر عزیزی عمق اسلام را درک کرده باشد و از معارف رشد کرده باشد غیر ممکن است این فرد متصل به اندیشه معصومین، عنصری ایستا باشد بلکه بدون شک پویا است.

وی در ادامه، در خصوص اهداف مجمع طلاب شاهد اظهار داشت: در گام اول ارتقا درونی مجمع را در نظر داریم که حوزویان شهید دست یکدیگر را بگیرند و در گام بعد خانواده های بزرگ شاهد را مورد توجه قرار بدهیم که در راستای اهداف شهدا ارتقا پیدا کنند؛ در عرصه سوم نیز در نظر داریم خارج از خانواده ایثارگران فرهنگ شهادت را در کل جامعه ترویج دهیم و این فرهنگ چیزی جز فرهنگ اهل بیت نیست؛ در هدف اول در تلاش هستیم به جای سربار شدن روی پای خود باشیم.

اجلاسیه دوم مجمع طلاب شاهد برگزار می شود

وی افزود: اگر بدانیم بخشی از فرزندان حوزوی شاهد توانایی تدریس داشته باشند نه تنها برای تدریس کردن آن تلاش می کنیم بلکه برای قوی تر شدن تدریس این فرزند شهید نیز وقت می گذاریم تا این فرد ارتقا پیدا کند و فردی مسلط در چهارچوب های تدریس بوده و توانمند تر از سایر اساتید ورودی حوزه باشد.

وی با بیان اینکه ما حامیان جمهوری اسلامی محکم ایستاده ایم و اجازه نخواهیم داد دشمن سوء استفاده کند، اظهار داشت: دشمنان خارجی نیز میدان حمله به جمهوری اسلامی را از سمت اقتصاد به سمت فرهنگ بردند تا فعالیت های دولت درگیر حاشیه بشود مشکلات همچنان حل نشود. دشمن می دانست دولت درصدد حل مشکلات عدیده اقتصادی است که توان ضربه زدن دشمن را می گیرد.

اجلاسیه دوم مجمع طلاب شاهد برگزار می شود

در ادامه این نشست نیز حجت الاسلام کریمی مدیر عامل مجمع طلاب شاهد اظهار داشت: چند سالی است طلابی که فرزندان شهدا هستند مجمعی تشکیل دادند اما چون هیچ کجا آمار دقیقی از تعداد طلابی که فرزند شهید نیز هستند وجود نداشت تا کنون 730 نفر شناسایی شده و نسبت به عضویت آن ها تلاش شده است.

وی با اشاره به فراخوان کتب طلاب شاهد گفت: برخی از طلاب شاهد تا 70 عنوان کتاب دارند و ما سعی کردیم در بین مؤلفین کتاب از فعالان آنها تجلیل کنیم؛ بسیاری از این فرزندان شهدا در جامعه جریان ساز بوده و افراد پیشران هستند که باید شناسایی و تقویت شوند.

مدیرعامل مجمع طلاب شاهد افزود: بیش از 55 نفر از بانوان فرزند شهید شناسایی شدند که تألیفات و تدریس های بسیار خوبی نیز داشتند و عنوان فرزند شهیدی خود را پنهان می کردند؛ هدف کلی مجمع این است که استعدادها شناسایی شود و جایگاه های اثرگذاری آن ها نیز معرفی شود.

وی در ادامه تآکید کرد: اجلاسیه دوم مجمع طلاب شاهد پنجشنه هفدهم آذرماه در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار می شود که دکتر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و حجت الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در این مراسم سخنرانی خواهند کرد؛ همچنین سه نفر از مسؤولین مجمع نیز به ارائه گزارش عملکرد خود می پردازند.

در ادامه آقای طباطبایی نسب نیز اظهار داشت: تلاش صدای طلاب شاهد و ایثارگر به عنوان نماد عقلانیت و انقلابی گری به گوش مسؤولین حوزوی برسد؛ فرزندان شهید به خصوص از قشر طلاب علاقه ای برای مطرح کردن خود به عنوان فرزند شهید بودن ندارند و نمی خواهند از این عنوان بهره شخصی ببرند و مأخوذ به حیا هستند.

اجلاسیه دوم مجمع طلاب شاهد برگزار می شود

در ادامه این نشست خبری حجت الاسلام پیشاهنگ نیز اظهار داشت: مهم ترین فلسفه وجود مجمع بهره مندی حداکثری از ظرفیت وجودی طلاب شاهد برای خدمت به انقلاب اسلامی است؛ بیانیه گام دوم دچار مظلومیت است و باید احیا شود تا دولت ها و فعالان وارد میدان شوند.

وی در پایان در خصوص شعار اجلاسیه دوم گفت: دانشمندان زیادی در بین عزیزان مجمع حضور دارند که می توانند تأثیرگذار باشند؛ دشمن موانعی را بر سر راه انقلاب گذاشته شده که تلاش کردیم شناسایی شوند از همین رو در اجلاسیه پیش رو شعار «امید آفیرینی پیشرفت تمدن نوین اسلامی» در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات