۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۲۵۲۰۵
سرلشکر موسوی:

همه کار‌ها در ارتش بر مبنای علم و فناوری است

همه کار‌ها در ارتش بر مبنای علم و فناوری است
فرمانده کل ارتش گفت: افسران برای طی مراتب بالاتر باید دوره‌های دیگری را در دانشگاه‌های مختلف بگذرانند؛ این بدان معنا است که در ارتش همه کار‌ها بر مبنای علم و فناوری است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس گفت: جنگ ترکیبی از ایمان، علم فناوری حماسه و خلاقیت است. علم جنگ مجموعه‌ای است از آگاهی‌های متنوع و تجربیاتی که تبدیل به دانش شده است.

وی ادامه داد: شاید بتوان بدون علم جنگیدن را در سطح نفرات با شجاعت جبران کرد، اما در صحنه‌های وسیع‌تر نقش علم و فناوری در جنگ پر رنگ‌تر می‌شود.

فرمانده کل ارتش بیان کرد: فرمانده معظم کل قوا به خاطر هزار و ۱۸۴ شهید دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) پرچم فداکاری را به این دانشگاه اعطا کردند؛ زیرا این دانشگاه در حقیقت محل فراگیری دانش و فناوری است. بر اساس مقررات، یک دانشجوی افسری پس از گذراندن دوره افسری باید یک دوره یک‌ساله را هم بگذراند تا بتواند وارد عرصه عملیاتی شود.

وی افزود: افسران برای طی مراتب بالاتر باید دوره‌های دیگری را در دانشگاه‌های مختلف بگذرانند؛ این بدان معنا است که در ارتش همه کار‌ها بر مبنای علم و فناوری است.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه اگر فناوری را مجموعه‌ای از ابزار و ماشین‌آلات تعریف کنیم، ارتش با ۶۰ میلیارد دلار تجهیزات وارد دفاع مقدس شد، تصریح کرد: علاوه بر این، علم و دانش بکارگیری و تعمیر و نگهداری این تجهیزات نیز توسط ارتش وارد دفاع مقدس شد.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر استفاده از فناوری در جنگ تأکید کرد: یک نظامی خوب باید با ذهن پرورش‌یافته خودش به یک فناوری برای احاطه بر مسائل جنگ دست پیدا کند.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش در همان روز‌های ابتدایی جنگ با دو عملیات بزرگ توانست نقش بسزایی در توقف ماشین جنگی عراق ایفا کند و تمام محاسبات صدام را به هم بریزد، خاطرنشان کرد: در حقیقت نیروی هوایی ما توانست ضرباتی به نیروی هوایی بعثی‌ها وارد کند که آن‌ها در طول جنگ مجبور شدند دوبار نیروی هوایی خود را بازسازی کنند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه نیروهای دریایی، هوایی و پدافند هوایی ذاتاً تجهیزات‌محور هستند و از همین روی، رابطه تنگاتنگی با حوزه علم و فناوری دارند، گفت: در طول دفاع مقدس حدود دو میلیون پرواز عمومی در کشور انجام شد و پدافند هوایی با تکیه بر سامانه‌های فرماندهی کنترل یکپارچه، کمترین ضریب خطا را داشت، این باعث شد که در دوران جنگ هیچ فرودگاهی بسته نشود که این کار بزرگ با تلفیقی از علم و فناوری به سرانجام رسید.

وی در پایان عنوان کرد: اگر نیروی دریایی ارتش توانست رگ حیات اقتصادی رژیم بعثی عراق را ببندد و با اسکورت بیش از ۱۰ هزار کشتی رگ حیات اقتصادی کشور را باز نگهدارد، این مهم، تنها با تکیه بر علم و فناوری و ایمان رزمندگان صورت گرفته است.

ارسال نظرات