۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۲۵۲۸۰
سردار موحد:

۱۶ آذر نقطه عطفی در جنبش دانشجویی کشور است

۱۶ آذر نقطه عطفی در جنبش دانشجویی کشور است
فرمانده سپاه استان قم با صدور پیامی تاکید کرد: ۱۶ آذر نقطه عطفی در جنبش دانشجویی کشور و نماد شکل‌گیری یک حرکت و مقاومت نخبگانی در مقابل سلطه بیگانگان بر میهن عزیزمان است،

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه استان قم به مناسبت فرا رسیدن 16 آذرماه روز ملی دانشجو بیانیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری: دانشگاه و دانشجو باید همواره انقلابی باشند.

۱۶ آذر نقطه عطفی در جنبش دانشجویی کشور و نماد شکل‌گیری یک حرکت و مقاومت نخبگانی در مقابل استبداد، استکبار و سلطه بیگانگان بر میهن عزیزمان ایران است، حرکتی پیوند خورده با تعالیم والای اسلام انقلابی که به بیداری جنبش‌های دانشجویی در مقابل سلطه‌طلبی و استکبار آمریکای جهانخوار انجامیده است.

۱۶ آذر 1332 نماد بیداری و خودآگاهی دانشجویان در تاریخ ایران است، نمادی که پرچم آن را دانشجویان دانشگاه تهران - در اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا و اعطای دکتری افتخاری به او و همچنین از سرگیری روابط با حکومت استعمارگر بریتانیا، توسط رژیم منحوس پهلوی - با خون سه شهید به اهتزاز در آمد و سندی ماندگار بر عدم پذیرش استکبار و سلطه‌پذیری بیگانگان در جنبش دانشجویی ایران شد.

این مسیر والای جنبش‌های دانشجویی با طلوع انقلاب‌اسلامی و تسخیر لانۀ جاسوسی امریکا توسط دانشجویان انقلابی به اوج خود رسید و نقش‌آفرینی دانشجویان دوشادوش ملت بزرگ و انقلابی ایران از تاسیس سپاه پاسداران، جهاد سازندگی، جهاد دانشگاهی، بسیج مستضعفین گرفته تا حضور و مدیریت هشت سال جنگ تحمیلی و اهداء هزاران شهید دانشجو برای تعالی ایران اسلامی، جنبش دانشجویی را خار چشم دشمنان جمهوری اسلامی ایران کرده است.

رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با تأسی از آرمان‌های بلند حضرت روح‌ الله‌(ره) به حمایت مکرر از دانشجویان پرداخته و تأکید همیشگی بر علم‌آموزی و پیشرفت علمی کشور داشته‌اند و سه ویژگی استقلال طلبی، عدالت‌خواهی و آرمان‌گرایی را در کنار علم آموزی، تلاش، بصیرت، خودباوری و پیوند با معنویت را لازمه دانشجوی تراز انقلاب اسلامی می‌دانند.

اکنون با توجه به افق‌های روشن پیش روی ملت ایران و خنثی شدن تدریجی حربه تحریم، دشمنان ایران اسلامی با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای خود با ایجاد یک جنگ ترکیبی و همه جانبه برای به اسارت کشیدن ذهن و فکر زن، مرد و جوان ایرانی روی آورده است و به دنبال آن است تا مسیر مبارک حرکت‌های دانشجویی را از علم آموزی، بصیرت‌افزایی، خودباوری و خلوص معنوی به مسیر مبتذل و دور از شان جامعه دانشگاهی بکشاند. عفت، پاکدامنی و بیداری را از دانشجو بگیرد تا بتواند سلطه خود را بر ایران اسلامی ایجاد کند، که قطعا نخواهد توانست.

سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم، ضمن گرامیداشت ﯾﺎد و ﺧﺎﻃﺮه شهدای ۱۶ آذر ۱۳۲۲ و سایر شهدای سرافراز دانشجو، این روز بزرگ را به جامعه دانشگاهی و دانشجویان گرامی تبریک عرض کرده، و تأکید می‌کند دانشجویان باید با بصیرت و هوشیاری کامل و با تقویت روحیه انقلابی و استکبار ستیزی و عدالت خواهی خود، گام‌های موثری جهت بهبود وضعیت کشور بردارند و با تلاش خستگی ناپذیر، آینده‌‌ای درخشان را برای ایران اسلامی رقم زنند. إن شاء الله

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم
سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا موحد

ارسال نظرات