۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۷۲۵۳۵۰

کتاب «اردوگاه اطفال» به چاپ نهم رسید

کتاب «اردوگاه اطفال» به چاپ نهم رسید
کتاب «اردوگاه اطفال» اثر احمد یوسف زاده از انتشارات سوره مهر به چاپ نهم رسید .

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، انتشارات سوره مهر چاپ نهم از کتاب «اردوگاه اطفال» را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

این کتاب روایتگر سال‌های ۶۲ و ۶۳ در اردوگاه بین‌القفسین عراق است که بعد‌ها به دلیل جمع‌آوری حدود ۴۰۰ نوجوان در آن با عنوان اردوگاه اطفال معروف شد.

این اثر روایت دو سال خاطره از اتفاقات و حماسه‌هایی است که آفرینندگان آن نه ارتشی‌های سرد و گرم چشیده بودند و نه پاسدار‌های جان بر کف، بلکه اسیران نوخاسته‌ای بودند که حزب بعث از اردوگاه‌های اسرا انتخاب و به آن بیست و سه نفر ملحق کرد تا برنامه تبلیغ علیه ایران را با حربه «کودکان جنگ» ادامه بدهد.

کتاب «اردوگاه اطفال» دقیقاً در نقطه‌ای آغاز می‌شود که کتاب «آن بیست و سه نفر» به پایان رسید و روایتگر سال‌های ۶۲ و ۶۳ در اردوگاه بین‌القفسین است .

برای نگارش این کتاب، احمد یوسف‌زاده غیر از مشاهدات شخصی، ساعت‌های متوالی با آزادگانی که آن دو سال فراموش نشدنی (فروردین ۱۳۶۲ تا فروردین ۱۳۶۴) را در اردوگاه‌های رمادی یک و رمادی دو مشهور به «اردوگاه اطفال» گذرانده‌اند، گفتگو کرده است تا بتواند آنچه بر آن‌ها رفته است را در دفتر ادبیات پایداری ایرانیان ماندگار کند.

ارسال نظرات