۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۲۵۴۴۹
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

نسبت به اندیشه غرب در مسئله زنان، مهاجم باشیم/ تخلیه عصبانیت، هدف دشمن از اغتشاشات

نسبت به اندیشه غرب در مسئله زنان، مهاجم باشیم/ تخلیه عصبانیت، هدف دشمن از اغتشاشات
نماینده خبرگان گفت: دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی ایران به بن بست رسیده و پیشرفت را با چشم خود می بیند و برای تخلیه عصبانیت های خود، راهی جز اغتشاش و کینه توزی ندارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مجلس خبرگان رهبری در جلسه طلاب و فضلای گلستانی مقیم قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب در شبکه سازی، جریان سازی و میدان داری اساتید، فضلا و طلاب انقلابی و ارائه خدمات بیشتر به این عزیزان در مسیر رشد علمی و اخلاقی می تواند به شکل ویژه نقش آفرین باشد.

وی در ادامه ابراز داشت: این مجمع یادگار پیام تاریخی امام راحل در سوم اسفند 1367 می باشد که به نام منشور روحانیت مشهور است و در فرازی از این پیام می فرماید «جامعه مدرسین باید طلاب عزیز انقلابی و زحمت کشیده و جبهه رفته را از خود بداند و حتما با آنان جلسه گذاشته و از نظرات آنان استفاده کنند و با دیده احترام به آنان بنگرند و در مقابل طیف بی عرضه و نق زن، ید واحده باشند».

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: روحانیت عزیز و شریف اعم از مراجع، اساتید، فضلا و طلاب انقلابی نوعا در صحنه حفظ اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت (ع) و تداوم مسیر انبیاء الهی و اوصیای الهی حاضرند و نسبت به هدایت و حمایت از مردم و حل مشکلات و خدمت اجتماعی به آنان و بسترسازی برای تبیین مبانی فکری مورد نیاز نظام اسلامی و در جهت اقامه دین به اندازه امکانات، درحال تلاش هستند و مردم هم قدردان روحانیت می باشند.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: کینه توزی دشمنان نسبت به روحانیت، نشانه تأثیرگذاری این قشر و پیوند عمیق مردم با روحانیت و مردم داری و تأثیرگذاری روحانیت در سطح منطقه و بین الملل است و روحانیت پیشرو، فداکار و به مدال سربازی حضرت بقیةالله الاعظم افتخار می کند و در میدان های خطر و خدمت ایثارگرانه، فداکارانه و مخلصانه حاضر است.

استاد حوزه در ادامه به آینده انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: آینده این انقلاب، آینده ای روشن و در مسیر پیشرفت، عدالت و بسترسازی برای ظهور حضرت مهدی (عج) و ساخت تمدن نوین اسلام و فتح میدان های راهبردی در سطح منطقه و جهان است و ملت ایران پرچمدار اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) می باشد.

آیت الله کعبی با اشاره به فعالیت های دولت سیزدهم، اظهار داشت: بنده دیدارهایی با مسئولان عالی نظام اسلامی داشته ام و مسئولان بیان می کردند که ثروت ملی تقویت شده و رشد اقتصادی در حال تحقق است و آینده روشنی را می بینند.

وی پیشرفت های انقلاب را دلیل اغتشاشات اخیر دانست و ابراز داشت: دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی ایران به بن بست رسیده و پیشرفت و پیش روی آن را با چشم خود می بیند و برای تخلیه عصبانیت های خود، راهی جز اغتشاش و کینه توزی علیه مردم و انقلاب ندارد.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: اراده خدا بر این است که ناخالصی ها در کشور از بین رفته و صف ها روشن تر شده و کینه توزی معاندان و ضدانقلاب نسبت به اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) برای مردم روشن تر شود.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: اگر یک دهه یا دو دهه قبل به کسی می گفتیم این افراد با اصل اسلام و عفت و حجاب زن ایرانی مشکل دارند، کسی باور نمی کرد؛ اما امروز ایران ستیزی و اسلام ستیزی در ادبیات آنان آشکار شده است و نمی توان آن را انکار کرد.

استاد حوزه با اشاره به وظایف روحانیت در عصر کنونی، بیان داشت: روحانیت باید آینده را شناخته و بدانیم جهان به چه سمتی حرکت می کند؛ جهان نه یک دهکده کوچک؛ بلکه به یک خانه دیجیتال تبدیل شده است و باید بدانیم جهان به چه سمتی حرکت می کند و چالش ها، بحران ها و ... را بشناسیم تا بدانیم چگونه عمل کنیم.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه می توانیم در مسئله زنان نسبت به اندیشه غربی مهاجم باشیم، اظهار داشت: الگوی تمدنی اسلام در مسئله زنان در غرب و شرق عالم در حال پیشروی است و تلاش می کنند در داخل با رویکرد سبک زندگی غربی، مزاحمت های داخلی ایجاد کنند.

وی ابراز داشت: زنان محجبه و عفیف در اروپا، آمریکا، مغرب و مشرق زمین، تمدن غربی را به چالش کشیدند؛ زنان دانشمند و ماهر و حاضر در میدان کار با حفظ حجاب و عفاف و با الگوی از زن ایران اسلامی، تمدن غربی را به چالش مواجه کرده اند.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: ما باید نقشه و آرایش جهانی را بشناسیم و مهاجم باشیم؛ بهترین دفاع، هجوم است و باید در این زمینه، به صورت فعال عمل کنیم.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به کلان‌روندهای حاکم بر جهان آینده، تصریح کرد: ترویج گسترده فلسفه های مادی، الحادی و مضاف از جمله کلان روندهای حاکم بر جهان آینده از سوی تمدن غربی است که تا ابتذال را ترویج کنند و بسیاری از مشکلات اخلاقی را توجیه نمایند.

استاد حوزه بیان داشت: پیشرفت پرشتاب فناوری در فضای مجازی از دیگر کلان روندهای حاکم بر جهان آینده از سوی تمدن غربی است تا مرزها و محدودیت ها برداشته شده و تمدن و تفکر خود را به دیگران غالب کنند.

آیت الله کعبی اظهار داشت: شتاب طبقاتی هولناک و تبعیض یکی دیگر از کلان روندهای حاکم بر جهان آینده از سوی تمدن غربی است؛ امروز زندگی در سطح جهان در حال گرانی است و برخی افراد به اندازه ای به ثروت رسیده اند که نمی دانند با ثروت خود چکار کنند و در طرف مقابل، مردمانی داریم که نمی توانند حتی غذای روزانه خود را تأمین کنند.

وی در ادامه ابراز کرد: از دیگر کلان روندها، «کاهش منابع فسیلی و تخریب محیط زیست»، «ایجاد و عدم توازن در جمعیت جهانی»، «رشد تسلیحات کشتارجمعی»، «افزایش فعالیت های مغزی و کاهش فعالیت های بدنی»، «جنگ ژنتیک و بیولوژیک و تحول ژنتیک و تولید ویروس های جدید»، «دنیاگرایی و تجمل گرایی و اسراف و تبذیر»، «تنوع در لذت گرایی مادی گرایانه در تمام عرصه ها به ویژه سینما، هنر و موسیقی»، «تعبد گریزی و افول سنت گرایی»، «مصرف گرایی بیش از حد و آماده خوری ذهنی»، «بحران هویت انسانی و از بین رفتن خانواده» می باشد.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: بحران هویت انسانی، بحران اخلاق، بحران خانواده، بحران امنیت، بحران فقر و سلامت، بحران شکاف های طبقاتی، شکل گیری جهان به دو دسته قوی و ضعیف، کلان‌روندهای شکل گرفته بر اساس تمدن غربی است که باعث فروپاشی تمدن غربی خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به راه حل مشکلات کلان روندها، تصریح کرد: انقلاب اسلامی نسخه ای نوین برای اداره زندگی انسان بر پایه آموزه های انبیاء و رهبری الهی و تلفیق هنرمندانه میان عقلانیت، معنویت، عدالت، پیشرفت و علم و ایمان و حاکم شدن خانواده و شکل گیری سبک زندگی انسانی در مناسبات اجتماعی و فردی است.

استاد حوزه بیان داشت: اسلام عزیز قادر است جلوی افراط ها و تفریط ها را گرفته و با تولید ایمان، علم، ارزش های اخلاقی، عدالت و پیشرفت و ارائه نسخته های پیشرفت، بشریت را متحول کند.

آیت الله کعبی اظهار داشت: اگر بتوانیم اسلام را به زبان ساده مطرح کرده و نظامات امنیتی، خانوادگی، اقتصادی، اجتماعی و معنوی را ارائه نماییم، خریدار بسیاری خواهد داشت.

وی ابراز داشت: امروز شاهد چالش های بنیادین و تقابل استکبار و انقلاب اسلامی هستیم و آمریکا، صهیونیسم و استبکار نمی خواهند اسلام ناب و مکتب اهل بیت (ع) جهانی شود.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: تشیع، مکتب اهل بیت و ارزش های الهی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران از انزوا بیرون آمده و فراگیر شده است و ترس دشمنان از این مسائل است.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: اسلام مملو از مطالبی است که ظرفیت جهانی شدن و فتح قله های راهبردی اندیشه را دارد و باید محتوای اسلامی را به همگان برسانیم که اگر برسد، حتما استقبال خواهند کرد.

استاد حوزه در پایان به راه های مقابله با کلان‌روندهای حاکم بر جهان آینده اشاره کرد و بیان داشت: تربیت نیروی متعهد و کارآمد، گسترش کمی و کیفی حوزه های علمیه، تقویت بصیرت در حوزه های علمیه از مباحثی است که در حوزه های علمیه باید دنبال شود.

گفتنی است در ابتدای این جلسه حجت الاسلام آخوندی نماینده طلاب و فضلای گرگان به ایراد سخن پرداخت و گفت: دیار استان گلستان معروف به دارالمؤمنین بود و بزرگانی در این دیار حضور داشتند که اهل نمازشب و آه و ناله بوده اند؛ اما امروز آن بزرگان کمتر شده اند و این رسالت بر گردن علما و روحانیون این استان است که دارالمؤمنین را دوباره احیا نماییم.

نماینده طلاب و فضلای گرگان خاطرنشان ساخت: امروز مظاهر گناه و تباهی در شهرها وجود داشته و باید برای رفع این مظاهر تلاش کرد.

حجت الاسلام آخوندی بیان داشت: نقش علما، فقها و روحانیون در تمدن سازی نوین اسلامی باید پررنگ شود و ان شاءالله با تلاش و کوشش بتوانیم در این مسیر قدم برداریم.

وی در ادامه اظهار داشت: استان گلستان تنها استانی در ایران است که امام معصوم (ع) با اختیار خود به آن سفر کرده باشد و از امتیازات ما این است که امام حسن عسکری (علیه السلام) به گرگان سفر کرده اند؛ البته امام رضا علیه السلام به ایران سفر کرده اند، اما با اجبار بوده است.

نماینده طلاب و فضلای گرگان ابراز کرد: ما به حمدالله ایام کرونا را پشت سر گذاشتیم و در آن ایام نتوانستیم جلسات مناسبی با طلاب و فضلا داشته باشیم؛ اما بسته های معیشتی با تلاش و کوشش نمایندگان طلاب و فضلا تهیه شد و خدمت طلاب تقدیم کردیم.  

حجت الاسلام آخوندی خاطرنشان ساخت: در روزهای آخر دوره هشتم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم قرار داریم و در همین ایام هم پذیرای نظرات و پیشنهادات طلاب و فضلا هستیم.

ارسال نظرات