۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۲۵۵۱۶
به همت دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای در مشهد؛

نخستین جلسه محفل خانوادگی بیّنات برگزار شد

نخستین جلسه محفل خانوادگی بیّنات برگزار شد
نخستین جلسه «محفل خانوادگی بیّنات» با موضوع «شرح کتب تفسیری رهبر معظم انقلاب»، به همت نمایندگی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ الله‌ العظمی امام خامنه‌ای در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، نخستین جلسه «محفل خانوادگی بیّنات» با موضوع «شرح کتب تفسیری رهبر معظم انقلاب»، عصر پنجشنبه، به همت نمایندگی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای «مدظله العالی» در مشهد و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت، استاد حوزه و عضو شورای عالی حوزه علمیه مشهد، در محل سالن همایش مدرسه علمیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد.

در این نشست که جمعی از علاقه‌مندان به مباحث تفسیری از حوزه و دانشگاه حضور داشتند، استاد نظافت توجه به قرآن را یکی از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب، از دوران نوجوانی تا امروز دانست و با اشاره به اُنس دائمی ایشان با قرآن، این اُنس را، انسی توام با تدبّر در مفاهیم عمیق قرآنی معرفی کرد.

نخستین جلسه محفل خانوادگی بیّنات برگزار شد

وی محتوای تفاسیر رهبر معظم انقلاب را عالمانه، روان، کاربردی و کارگشا خواند و تأکید کرد که حضور هم‌زمان این ویژگی‌ها در یک تفسیر، نیازمند تسلط، توانایی خاص و نگاهی ویژه به قرآن است. استاد حوزه و دانشگاه، توجه به آورنده قرآن را هم یک ضرورت و آن را بخشی از تحدّی (به مبارزه طلبیدن) این کتاب آسمانی دانست و گفت: وقتی قرآن از منکران می‌خواهد که سوره‌ای مانند قرآن بیاورند، باید آورنده آن هم صفت آورنده قرآن، یعنی «اُمّی» بودن را داشته باشد.

نخستین جلسه محفل خانوادگی بیّنات برگزار شد

استاد نظافت، ضمن اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به قرآن‌کریم، تأکید کرد: ایشان از دوران نوجوانی و جوانی، با قرآن مأنوس بوده‌اند و این اُنس، اُنسِ همراه با تدبر عمیق و مکرر در آیات نورانی وحی بوده‌است. وی با اشاره به رویکرد حضرت آیت‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای در تفسیر آیه شریفه «إِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِمَّا نَزَّلْنا عَلى‌ عَبْدِنا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ»(بقره-23)، این آیه از قرآن را برای افرادی که به طور طبیعی دچار شک می‌شوند، اتمام حجت و برای منکران و معاندین، تحدّی دانست.

نخستین جلسه محفل خانوادگی بیّنات برگزار شد

استاد نظافت در ادامه سخنانش، به مسئله اعجاز قرآن از جوانب گوناگون پرداخت و با اشاره به زندگی مرحوم ملاکاظم ساروقی، پیرمرد روستایی، بی‌سواد و نابینایی که در زمان مرجعیت آیت‌ الله‌ العظمی بروجردی، با عنایت اهل‌بیت(ع) حافظ قرآن شد، به این نکته اشاره کرد که اعجازهای قرآن و شواهدی برای اثبات آن را می‌توان در هر عصر و زمانی جست‌وجو کرد و به آن رسید. در پایان این جلسه، به پرسش‌های حاضران پاسخ داده‌شد.

 

ارسال نظرات