۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۲۵۵۷۱

«داعش» که می‌خواست تا اسپانیا برود، چطور ور افتاد؟

«داعش» که می‌خواست تا اسپانیا برود، چطور ور افتاد؟
داعش که سال ۱۳۹۳ بر بخشی‌ از عراق و سوریه حکومت می‌کرد و پول و نیروی نظامی و همه‌جور امکاناتی داشت ویک نقشه هم داشت که از آن طرف تا اسپانیا و رم برود.

داعش که دشمن شیعه و شیعیان بود و حرم‌های امامان شیعه را می‌خواست تخریب کند، چقدر نیرو داشت؟ بین ۳۰ تا ۸۰ هزار نفر نیروی گوش‌به‌فرمان و سرسپرده در عراق و سوریه داشت و این‌طوری بود: «تعداد نیروهای خارجی داعش در دسامبر ۲۰۱۵ به ۲۷ هزار نفر رسید. این افراد تبعه ۸۶ کشور جهان بودند».

داعش برای این همه نیرو سلاح از کجا می‌آورد؟ از اینجا: «بیشتر سلاح‌هایی که داعش در عراق به کار می‌گرفت از زرادخانه‌های حکومت صدام حسین در نقاط مختلف کشور به دست آمده بود و شامل تفنگ‌های کلاشنیکف، مسلسل پی‌کا و راکت‌اندازهای آرپی‌جی می‌شد... داعش تعداد زیادی خودرو زره‌پوش هاموی آمریکایی را هم از ارتش عراق به غنیمت گرفت. به گفته نخست‌وزیر سابق عراق، داعش پس از فتح موصل حدود ۲۳۰۰ دستگاه هاموی را به غنیمت گرفت... خودرو نقلیه اصلی آن‌ها تویوتا لندکروزهایی بود که به‌صورت وانت مسلح درآمده بودند. این وانت‌ها برای جابجایی جنگجویان و همچنین حمل سلاح‌های نیمه‌سنگین استفاده می‌شدند و سرعت بالای آن‌ها باعث می‌شد تا در مقابل حملات هوایی مصونیت داشته باشند».

ماجرای لندکروزها!

امکانات داعش و ثروتش خیلی زود در رسانه‌های جهان مشهور شد و خیلی‌ها پرسیدند این همه خودرو لندکروز گران‌قیمت را از کجا آورده‌اند این‌ها؟ بعد هم معلوم شد از اینجا: «وانت‌های تویوتا هایلوکس و لندکروزها را تقریبا در تمامی ویدئوهای تبلیغاتی گروه داعش در عراق و سوریه می‌شد دید... دولت عراق عنوان کرد شدیدا به دنبال این پاسخ است که صدها خودروی شرکت تویوتا را چه کسانی در اختیار گروه داعش قرار داده‌اند...

بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ فروش این مدل ویژه تویوتا یعنی تویوتا هایلوکس در عراق از ۶۰۰۰ دستگاه به ۱۸۰۰۰ دستگاه رسید و در سال ۲۰۱۳ رقم فروش روی ۱۳۰۰۰ خودرو ثابت ماند. در عراق و سوریه بازرگان‌هایی اهل عربستان سعودی نماینده تویوتا بودند و پس از این فروش کلان، کار تجاری خود را رها کردند».

پول از کجا می‌آورد؟

معلوم است که خرج حکومت خودخوانده داعش هم زیاد بود و فقط هزینه‌های کشورگشایی و فتح اراضی، رقم‌هایی میلیاردی می‌شد. داعش پول از کجا می‌آورد؟ از اینجا: «وزارت خزانه‌داری آمریکا برآورد کرده که در سال ۲۰۱۴ داعش حدود ۱۰۰ میلیون دلار نفت خام و محصولات پتروشیمی به واسطه‌ها فروخته.... درآمد این گروه از طریق باج‌گیری برای آزادی گروگان‌ها هم در این سال دست‌کم ۲۰ میلیون دلار برآورد شده‌است. همچنین مالیات‌ها و عوارضی که از مردم ساکن در مناطق تحت کنترل حکومتش گرفته می‌شد، منبع درآمد دیگری برای این گروه بود.

دولت به اصطلاح اسلامی از حمله به بانک‌ها، غارت و فروش عتیقه و فروش دام و غله یا نظارت بر فروش آنها پول درمی‌آورد. همچنین با ربودن و فروختن دختران و زنان به‌عنوان برده جنسی هم پول درمی‌آورد. هزاران زن و دختر برده شدند و در بازار به فروش رسیدند».

پشتش به کجا گرم بود؟

همین‌طوری که نمی‌شود افتاد به جان ۲ کشور بزرگ در خاورمیانه و حکومت تشکیل داد؛ از یک جایی حمایت و پشتیبانی لازم دارد. داعش حمایت از کجا می‌آورد؟ پشت پرده بودند کسانی که حمایتش کنند و «قاسم سلیمانی» برای جهانیان تعریف کرد که از اینجا: «فتنه‌ای خطرناک شبیه فتنه‌های زمان امیرالمؤمنین (علیه السلام)... این‌بار پیچیده و آغشته به سمّ صهیونیسم و استکبار همچون طوفانی ویرانگر، عالم اسلامی را درنوردید.

این فتنه خطرناک و مسموم با هدف آتش‌افروزی وسیع در عالم اسلامی و درگیر نمودن مسلمانان با یکدیگر توسط دشمنان اسلام ایجاد گردید، حرکت خبیثانه‌ای که... در همان ماه‌های اولیه موفق شد... دو کشور بسیار اثرگذار و سرنوشت‌ساز عالم اسلامی، عراق و سوریه را دچار بحران بسیار خطرناکی کند و صدها هزار کیلومترمربع از اراضی این کشورها را همراه با هزاران روستا، شهر و مراکز مهم استانی به تصرف درآورد و هزاران کارگاه و کارخانه و زیرساخت‌های مهم این کشورها از جمله راه‌ها، پل‌ها، پالایشگاه‌ها، چاه‌ها و خطوط نفت و گاز و نیروگاه‌های برق و موارد دیگری از این نوع را تخریب نمودند و شهرهای مهمی همراه با آثار گران‌بهای تاریخی و تمدن ملی آنها را  با بمب‌گذاری از بین برده یا سوزاندند. اگرچه آمار خسارت‌های وارده قابل احصاء نیست اما بررسی‌های اولیه حاکی از پانصد میلیارد دلار می‌باشد.

در این حادثه، جنایات بسیار دردناکی که غیر قابل نمایش است رخ داد...

مردم مسلمان این کشورها متحیر از این طوفان مسموم، بخشی گرفتار خنجرهای برنده جنایتکاران تکفیری گردیدند و میلیون‌ها نفر دیگر خانه و کاشانه خود را رها کرده و آواره شهرها و کشورهای دیگر شدند. در این فتنه سیاه، هزاران مسجد و مراکز مقدس مسلمانان تخریب یا ویران گردید و بعضا مسجد را به‌همراه امام جماعت و نمازگزاران آن با هم منفجر نمودند».

بدشانسی بزرگ!

داعش چه بدشانسی‌ای آورد که ورافتاد؟ بدشانسی‌اش از جنس آن بدیُمنی و ناخجستگی بود که هر که با آل علی (ع) درمی‌افتد گرفتارش می‌شود؛ دشمن حکومت قدرتمند داعش، همت مردانه حاج قاسم سلیمانی بود و غیرت شیعیان علی (ع).

۱۹ آذر سال ۱۳۹۶ بود که بالاخره خبرش رسید که داعش ورافتاده و حکومت عراق رسما اعلام کرد و در تقویم عراق روز جشن و تعطیلی شد و حاج قاسم هم در نامه‌ای برای رهبر انقلاب نوشت ماجرا را که این بود: «حقیر به‌عنوان سرباز مکلف‌شده از جانب حضرت‌عالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی ــ صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می‌کنم و به‌نمایندگی از کلیه فرماندهان و مجاهدین گمنام این صحنه و هزاران شهید و جانباز مدافع حرم ایرانی، عراقی، سوریه‌ای، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی که برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند این پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت‌ساز را به حضرت‌عالی و ملت بزرگوار ایران اسلامی و ملت‌های مظلوم عراق و سوریه و دیگر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و پیشانی شکر را در مقابل پیشگاه خداوند قادر متعال به‌شکرانه این پیروزی بزرگ بر زمین می‌ساییم».

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات