۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۲۵۵۸۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

در سایه پژوهش و تحقیقات باید برای رفع مشکلات اقدام کرد

در سایه پژوهش و تحقیقات باید برای رفع مشکلات اقدام کرد
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه پژوهش راهگشای تولید دانش و ثروت در کشور است، گفت: در سایه پژوهش و تحقیقات باید برای رفع مشکلات اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان لرستان و اختتامیه هفته استانی پژوهش و فناوری با بیان اینکه پژوهشگران و فناوران، سرمایه‌های ارزشمند ایران اسلامی هستند، گفت: مفاهیم قرآن کریم تصدیق‌کننده‌ این موضوع هستند و انسان همواره باید دارای روحیه تحقیق و پژوهش برای رسیدن به حقیقت باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان تحقیق و پژوهش واقعی را یک کار سخت دانست و تاکید کرد: کمیّت و کیفیت پژوهش در یک جامعه نشان‌ می‌دهد آیا آن جامعه به پیشرفت رسیده است یا نه.

وی از متغیرها و شاخص‌های پیشرفت یک کشور را میزان پیشرفت، تحقیق و فناوری در آن کشور دانست و عنوان کرد: اگر ملتی اهل تحقیق و پژوهش نباشد به سوی تباهی و نابودی خواهد رفت.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی افزود: مفهوم استقلال را که مردم در انقلاب فریاد زدند منطبق با تلاش ملت برای تحقیق و پژوهش است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی سه واژه‌ علوم، تحقیقات و فناوری را واژه‌هایی دانست که هدایت‌گر جامعه از تولید علم به تجاری‌سازی و ثروت، هستند.

پژوهش را راهگشای تولید دانش و تولید ثروت در جامعه دانست و آن را نه هزینه‌کردن، بلکه سرمایه‌گذاری برای پیشرفت جامعه، تعریف کرد و گفت: در سایه پژوهش و تحقیقات باید تلاش کرد که مشکلات جامعه برطرف شود.

وی با بیان اینکه پژوهشی مفید است که به نفع جامعه باشد، گفت: اهمیت هفته پژوهش و فناوری را تا حدی است که این هفته در جامعه باید هم‌تراز با «عید» باشد و مردم، همچون عید، هفته پژوهش و فناوری را گرامی و پاس بدارند زیرا حیات یک ملت، بر مبنای میزان پژوهش و فناوری است./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات