۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۲۵۷۲۲
حجت الاسلام درویشی مطرح کرد؛

ورود به عرصه پژوهش از برنامه‌های اصلی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه

ورود به عرصه پژوهش از برنامه‌های اصلی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه
حجت الاسلام درویشی گفت: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات عرصه پژوهش را جزء برنامه‌های اصلی رسالت خود قرار داده و در تلاشیم تا پاسخ های دقیق و منظم به شبهات داده شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله درویشی مدیر پژوهش مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات در نشست خبری دومین جشنواره پاسخ برتر که صبح امروز در سالن جلسات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: رشد و پیشرفت جامعه مرهون تحقیقات و پژوهش هایی است که در آن جامعه صورت می‌گیرد و الحمدالله رشد علمی ما در کشور مناسب و بالنده است.

وی در ادامه افزود: مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات عرصه پژوهش را جزء برنامه‌های اصلی رسالت خود قرار داده است و تلاش شده است تا پاسخ های دقیق و منظم به شبهات داده شود.

مدیر پژوهش مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات ابراز کرد: یکی از کارهایی که در دوره بیست ساله مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات مورد اهتمام بوده این است که تلاش کردیم تا پاسخگویی به شبهاتی باشد که بیشتر مورد ابتلا جامعه است.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از کارهایی که مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات در دستور کار دارد چاپ نشریه شبهات است که روش پاسخگویی به شبهه و پاسخ به شبهات خاص را در موضوع کار طلاب و دانشجویان قرار داده است که در دانشگاه ها و مدارس توزیع و مطالعه می شود تا پوشش گسترده ای در این راستا داشته باشیم.

 حجت الاسلام درویشی خاطرنشان کرد: در طول دو سال اخیر بیش از ۹۰ عنوان کتاب تعریف شده است و سعی ما بر این است که به موضوعات مختلف با بهره گیری از ادبیات و شعر بپردازیم تا بتوانیم به نحو مطلوب به شبهات پاسخگو باشیم.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی ویکی پاسخ در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه ابراز کرد: تا به امروز 6 زبان دنیا در ویکی پاسخ پشتیبانی می شود و درگاه های مختلفی در آن مشخص شده است تا ذیل عناوین به شبهات پاسخ داده شود.

 حجت الاسلام درویشی در پایان گفت: گفتمان سازی و مشارکت نخبگانی در مسائل و شبهات جاری و آتی با محوریت یک موضوع از اولویت های شکل‌دهی مدارس شبهه پژوهی است که این طرح در قالب دوره های کوتاه آموزشی و با بهره گیری از اساتید شاخص و با اهداف مشخص شکل گرفته است.

ارسال نظرات