۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۷۲۵۷۵۸
معاون پژوهش حوزه بیان کرد؛

تولید ۱۷۰ هزار اثر علمی طی ۱۴ سال/ فعالیت هزار کانون طلبگی

تولید ۱۷۰ هزار اثر علمی طی ۱۴ سال/ فعالیت هزار کانون طلبگی
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی به فعالیت هزار کانون طلبگی اشاره کرد و گفت: علاوه بر کانون ها، هم اکنون ۱۰۰ واحد پژوهشی فعال حوزوی داریم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، معاون پژوهشی حوزه های علمیه امروز ۲۲ آذرماه در دیدار با آیت الله خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهارکرد: در حال حاضر از جمع ۴۷۰ مدرسه علمیه برادران یکصد مدرسه دارای نشریه هستند و این آمار ان شاءالله افزایش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از اقدامات برجسته معاون پژوهش حوزه، برگزاری کتاب سال حوزه است که تاکنون ۱۴ دوره را با موفقیت برگزار کرده ایم و نکته حائز اهمیت آنکه طلاب زیر ۳۰ سال ما تاکنون موفق به تألیف ۱۷۰ هزار اثر علمی شامل کتاب، مقاله و تحقیق پایانی شده اند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه بیان کرد: تعداد نشریات حوزوی درسال ۹۷، ۳۴ نشریه، درسال ۹۸ تعداد ۵۰ نشریه، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹۹ نشریه و امسال نشریات ما به ۱۲۰ رسیده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز به فضل الهی امر پژوهش در مدارس نهادینه شده است و لذا خروجی آن را در جشنواره ها، همایش ها و نشست های علمی شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی به فعالیت هزار کانون طلبگی اشاره کرد و گفت: علاوه بر کانون ها، هم اکنون ۱۰۰ واحد پژوهشی فعال حوزوی داریم که ۳۲ مورد آن از شورای اعطای حوزه علمیه و مابقی از وزارت علوم و تحقیقات مجوز فعالیت گرفته اند.

ارسال نظرات