۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۲۵۸۰۵
مردانی:

اساتید انقلابی باید میدان‌دار و پیشتاز اعتلای آموزش عالی باشند

اساتید انقلابی باید میدان‌دار و پیشتاز اعتلای آموزش عالی باشند
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: باید جهت گیری لازم در جهت اعتلای آموزش عالی کشور صورت گیرد و اساتید انقلابی میدان‌دار و پیشتاز این حرکت باشند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سومین نشست هیات عالی اندیشه‌ورز سازمان بسیج اساتید کشور با حضور محمدرضا مردانی رئیس سازمان، محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید و روسای دانشگاههای کشور در دانشگاه تهران برگزار شد.

در این نشست 3 ساعته اساتید با طرح  ۳ سوال به تبیین شرایط دانشگاه، چرایی بوجود آمدن شرایط فعلی و آینده آن پرداختند.

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور طی سخنانی در این نشست، گفت: مباحث مطرح شده در هیات عالی اندیشه ورز با موضوع پسا اغتشاشات و راهکارهای حل بحران‌ها به صورت بسته‌های سیاستی به مراجع مربوطه و مسئولان ارائه خواهد شد.

وی همچنین به ژرف نگری و نگاه عمیق امامین انقلاب نسبت به دانشگاه اشاره کرده و با بیان این فرمایش امام خمینی (ره) که "دانشگاه مبدا همه تحولات است" و "اگر دانشگاه فاسد شود، یک کشور فاسد خواهد شد و دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند می‌کند و دانشگاه غیر اسلامی و دانشگاه بد یک ملت را عقب می‌زند"،  بر اهمیت جایگاه دانشگاه تاکید کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: دانشگاه با همه دستاوردهای عمیق و گرانقدری که در حوزه فرهنگی داشته، متاسفانه درگیر مشکلاتی است که باید تبعات آن را بررسی کرده و با واکاوی دقیق، انتظارات و مطالبات امامین انقلاب را مورد توجه و تمرکز بیشتر قرار داد، تا جهت گیری لازم در جهت اعتلای آموزش عالی کشور صورت گیرد و اساتید انقلابی میدان‌دار و پیشتاز این حرکت باشند.

وی سپس به بیان ۵ مسئله اصلی در بررسی علل و چرایی ناآرامی‌های اخیر در دانشگاه پرداخت که نقش دانشجویان، اساتید، مدیران و مسائل مدیریتی، سامانه آموزشی و مسائل حوزه آموزش، تشکل‌های دانشگاهی اعم از تشکل‌های رسمی و غیررسمی، همسو غیر همسو از جمله مواردی بود که در سخنان رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تشریح شد.

مردانی برخی از مهم‌ترین علل نقش آفرینی برخی از دانشجویان در ناآرامی‌هااخیر را ناامیدی، ضعف بینش و تاثیرپذیری از جنگ شناختی دشمن عنوان کرد و ادامه داد: باور به فرآیند تمدنی غرب و القای ضرورت پیوستن کشور به فرهنگ جهانی، تاثیرپذیری از عرفان‌های کاذب، الگوگیری از اساتید غرب‌گرا و  تفسیر غلط از آزادی را می توان از جمله موارد دیگری برای تحرکات برخی دانشجویان دانست.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته در بسیج اساتید  در آرام سازی فضای دانشگاه اشاره کرده و از صدور بیانیه ۱۰ هزار استاد دانشگاه، نامه سرگشاده ۵۸۰۰ استاد، بیانیه ۶۰۰۰ امضای استادان دانشگاههای کشور و برگزاری نشست‌های تبیینی، تولید محتوا، ۳۲ بیانیه و ۱۱۱ جلسه تبیینی، ۱۱۲۸ جلسه و کارگروه تولید محتوا و جهاد تبیین، توجیه اساتید مسئله دار و غیرهمسو توسط اساتید بسیجی، صحبت اساتید با دانشجویان اغتشاشگر و روشنگری و هدایت آنان و حضور پررنگ و موثر استادان بسیجی در میدان سخن گفت.

همچنین مصطفی مصلح زاده دبیر شورای عالی اندیشه ورز سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست با طرح مسئله به ریشه‌های داخلی و خارجی اتفاقات اخیر و ارتباط میان جوانان با نیروهای انقلابی، نقش روشنفکری غرب زده و  احزاب سیاسی و نیز تاثیر تکنولوژی و فضای شبکه‌ای و نفوذ اشاره کرد.

ارسال نظرات