۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۲۵۸۶۷
حجت الاسلام منتظرزاده تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت‌های تیپ امام صادق/ تشکیل ۱۳۰ گروه جهادی طلبگی

گزارشی از فعالیت‌های تیپ امام صادق/ تشکیل ۱۳۰ گروه جهادی طلبگی
حجت الاسلام منتظرزاده گفت: تیپ امام صادق(ع) فعالیت‌های خود را با توجه به نیاز‌های روز گسترش داده است و طی این مهم، ۱۳۰ گروه جهادی را ذیل بسیج طلاب در قم شکل داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا حجت الاسلام مجید منتظرزاده فرمانده تیپ مستقل امام جعفر صادق(ع) پیش از ظهر امروز در همایش گردان های این تیپ که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا اظهار داشت: تیپ امام صادق(ع) فعالیت های خود را با توجه به نیازهای روز گسترش داده است و طی این مهم، بسیج طلاب را در قم و مشهد ایجاد کرده و 130 گروه جهادی را ذیل بسیج طلاب در قم شکل داده است.

وی با اشاره به تشکیل گردان های امداد و نجات، امر به معروف، روایت گری و سایبری اظهار داشت: دو گردان تخصصی خواهران در خراسان رضوی برای امداد و نجات و امر به معروف و نهی از منکر در سال 99 شکل گرفته است و همه اعضای این گردان ها متشکل از طلاب و روحانیون هستند.

حجت الاسلام منتظر زاده افزود: سه رزمایش بزرگ میثاق با ولایت با حضور 3 هزار نفر شکل گرفت و در کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه روحانیون تیپ امام صادق(ع) نقش بزرگی داشتند؛ گردان های امداد و نجات و ایستگاه های جمع آوری کمک های نقدی توسط تیپ برای کمک به مردم کرمانشاه راه افتاد.

وی در ارائه گزارش فعالیت های روحانیون تیپ امام صادقع) در دوران بیماری کرونا اضافه کرد: ضدعفونی کردن اماکن عمومی، دوخت ماسک و گان، توزیع غذای گرم، آموزش دستور العمل های بهداشتی، توزیع 14هزار بسته معیشتی، تهیه بیش از 100هزار غذای گرم، راه اندازی تنها ایستگاه واکسیناسیون خودرویی استان قم از فعالیت های ما در همه گیری بیماری کرونا بود.

فرمانده تیپ امام صادق(ع) همچنین گفت: بکارگیری طلاب و روحانیون آموزش دیده در مقابله با اغتشاشات و ناآرامی شکل گرفت؛ 21440 نفر طلاب شیعه و 525 طلبه اهل سنت که سرباز وظیفه بودند توسط تیپ مستقل امام صادق(ع) آموزش داده شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل مؤثر با حوزه های علمیه، نهادهای حوزوی و مراجع تقلید، تیپ مستقل امام جعفر صادق(ع) را به عنوان یکی از رده های موفق در گزارش و اشراف تبدیل کرده است.

ارسال نظرات