۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۲۵۹۱۵
آیت‌الله حسینی خراسانی:

باید اهداف دشمنان را در پساآشوب‌ها بشناسیم و متوجه اثرات آینده اغتشاشات باشیم

باید اهداف دشمنان را در پساآشوب‌ها بشناسیم و متوجه اثرات آینده اغتشاشات باشیم
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: اغتشاش، آشوب و شرارت کار معترض نیست و واضح است که اعتراض با شرارت و معترض با اغتشاشگر شرور فرق می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد حسینی‌ خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان در جمع بازرسان و ناظران انتخاباتی استان قزوین با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار داشت: اغتشاش، آشوب و شرارت کار معترض نیست و واضح است که اعتراض با شرارت و معترض با اغتشاشگر شرور فرق می‌کند.

وی با بیان اینکه در جریان اغتشاشات اخیر بعضی افراد روی اهانت به قرآن، مسجد و هیئت تأکید می‌کنند، اضافه کرد: موضوع این است که توهین به قرآن، حسینیه و مسجد و چادر از سر زنان کشیدن برای اغتشاشگران مطرح نیست و حتی به آن افتخار هم می‌کنند. با این حال شاهد بودیم که اغتشاشگران حتی آمبولانس که در فرهنگ جهانی دارای مصونیت است را آتش می‌زنند.

آیت‌الله حسینی خراسانی با یادآوری اینکه در هیچ کجای دنیا هیچ‌کس به آمبولانس حمله نمی‌کند، ادامه داد:‌ چرا که اگر همین اغتشاشگران و اشرار آسیب ببینند، این آمبولانس است که باید آنها را به بیمارستان متتقل کند، اما در اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم که آمبولانس و حتی بیمارستان‌ها را مورد تعرض قرار دادند.

وی تصریح کرد: شکی نیست که این اغتشاشات کار آمریکا، اسرائیل، انگلیس و ایادی آنها است؛ اما جالب این است که یک آقایی در میان این بحبوجه و گیرودار که امنیت ما به مخاطره افتاده، از شرایط سوء استفاده و اعلام کرده که شورای نگهبان باید در نظارت و رسیدگی‌هایش تجدید نظر کند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تأکید بر اینکه امروز بحث ما بحث شعارهای هنجارشکنانه بر علیه فلان مسئول نیست، گفت: امروز شاهد این هستیم که اغتشاشگران از همه این شعارها عبور کردند و همان تابوشکنی که سال‌ها ایده‌اش را مطرح کردند و آرزویش را داشتند، امروز توسط عده‌ای اندک ولی سازمان‌یافته اتفاق می‌افتد.

آیت الله حسینی خراسانی با اشاره به اینکه دشمن کارش دشمنی است و هر مقدار که پیش برود، خودش را پیروز می‌داند، افزود: البته دشمنان ما و عمال آنها مثل همیشه کور خوانده‌اند و این بار هم مثل همیشه ناکام خواهند شد. با این حال وظیفه ما این است که «پساآشوب‌ها» را ببینیم و اهداف مدنظر دشمنان از این آشوب‌ها و اغتشاشات را بشناسیم.

وی ادامه داد: بدون شک این آشوب‌ها به قصد زمینه‌سازی برای برخی اتفاقات در آینده انجام شود و به همین خاطر باید متوجه اثرات آینده این اغتشاشات باشیم و بدانیم که امروز جریان خندق و احزاب بار دیگر در تاریخ ما تکرار شده و وظیفه ما در شورای نگهبان این است که حواس ما به برنامه‌های دشمن در این حوزه باشد.

ارسال نظرات