۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۷۲۶۱۱۱
معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان:

طلاب رسالت خطیری در عرصه جهاد تبیین بر دوش دارند

طلاب رسالت خطیری در عرصه جهاد تبیین بر دوش دارند
حجت الاسلام پنام جهاد تبیین را یک فریضه فوری و ضروری عنوان کرد و گفت: طلاب رسالت خطیری بردوش دارند و باید سهم خود را در این راستا ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام کامران پنام در آیین اختتامیه همایش جهاد تبیین که در مدرسه علمیه معصومیه(س)خرم آباد برگزار شد، با اشاره به جایگاه علم و تحقیق و پژوهش درآیات و روایات گفت: تربیت طلبه پژوهش محور رسالت خطیر حوزه علمیه است.

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان افزود: برای آنکه بتوانیم پژوهش مطلوب داشته باشیم، باید مسائل ذهنی خود را بررسی کرده سپس برنامه های پژوهشی را بیشتر کنیم‌.

وی انجام فعالیت های پژوهشی را مسلتزم مطالعه دانست و بیان داشت: برای اینکه بتوانیم به یک مطالعه مطلوب دست یابیم باید از روش حفظ محوری خارج شده و پژوهش محور باشیم و با مطالعه به تحلیل مطالب آن بپردازیم.

حجت الاسلام پنام عنوان کرد: در همایش جهاد تبیین که به همت معاونت پژوهش مدرسه معصومیه برگزار شود، ۷۸ اثر از کل کشور به این همایش ارسال شد.

وی با بیان ایتکه این همایش در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب که بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است.

حجت الاسلام پنام عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب «جهاد تبیین» یک فریضه‌ قطعی و فوری است و هر کسی که می تواند باید اقدام کند و طلاب بتوانند سهمی کوچک در تحقق این فرضیه قطعی داشته باشند.

در حاشیه این اختتامیه به همت معاونت پژوهش مدرسه نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی طلاب به نمایش گذاشته شد و مدعوین از نمایشگاه دیدن کردند.

گفتنی است، در پایان از صاحبان ۱۳ اثر برگزیده همایش جهاد تبیین که از استان های مختلف حائز رتبه شده بودند، باجوایز نقدی وغیرنقدی و از فعالینِ عرصه پژوهش مدارس علمیه معصومیه و فاطمیه(س) تقدیر به عمل آمد./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات