۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۷۲۶۱۸۶
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب:

عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل غاصب حرکتی باطل و حرام است

عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل غاصب حرکتی باطل و حرام است
کرمانشاه ـ ماموستا ثنایی گفت: عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم کودک کش اسرائیل حرکتی وحدت شکن است و از منظر منطقی و دینی کاملا باطل و حرام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملارشید ثنایی در نشستی با جمعی از روحانیون و طلاب اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اهمیت حیاتی بینش سیاسی و دینی در نزد هر فرد مسلمان، اظهار داشت: بیشترین صدمه ای که امروز جهان اسلام می بیند معلول بی تدبیری و عدم آینده نگری برخی از سران کشورهای اسلامی است که بهترین نمونه آن را می توان عادی سازی روابط برخی از کشورهای اسلامی با اسرائیل غاصب است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب گفت: عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم کودک کش اسرائیل به نوعی خیانت به آرمان های ملت فلسطین است و از سوی دیگر این اقدام خود حرکتی ضدوحدت در بین مسلمین است و از نگاه منطقی و دینی کاملا باطل و حرام است.

این عالم اهل سنت ادامه داد: در دهه گذشته به عینه شاهد تلاش آمریکایی ها و دیگر کشورهای اروپایی برای خارج کردن صهیونیست ها از انزوا در حوزه بین الملل به ویژه در خاورمیانه بوده ایم، از همین رو با تطمیع و حتی تهدید برخی از سران اسلامی و عربی تلاش کردند که روابط سیاسی بین این کشورهای و اسرائیل غاصب محقق شود.

وی بیان داشت: بی گمان کشورهای اسلامی که امروز به نوعی با صهیونیست ها ارتباط دیپلماتیک برقرار کرده اند دیر یا زود چوب این بی خردی و بی تدبیری را خواهند خورد زیرا این کار آنان خیانتی بزرگ در حق اسلام و دفاع از داد مظلوم است.

ماموستا ثنایی گفت: کشورهای اسلامی که تلاش دارند روابط سیاسی و حتی فرهنگی و اقتصادی با اسرائیل غاصب را عادی سازی کنند، نتیجه بدی در انتظار آنان است زیرا عملا در دام استکبار و ابرقدرتهای جهانی گرفتار شده اند و با پای خود وارد بازی خطرناکی شده اند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرپل ذهاب خاطرنشان کرد: با این حال یکی از اهداف اسرائیلی ها در عادی سازی روابط با برخی از کشورهای اسلامی تضعیف جبهه مقاومت در منطقه است ولی این تلاش های صهیونیست ها هرگز محقق نخواهد شد./1400/

ارسال نظرات