۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۲۶۲۰۵
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور:

به نام حقوق زن نباید حق زنان ایرانی را نقض کنند

به نام حقوق زن نباید حق زنان ایرانی را نقض کنند
خزعلی در واکنش به حذف ایران از کمیسیون مقام زن، گفـت: به نام حقوق زن نباید حق زنان را نقض و زنان جهان را از شنیدن صدای زنان ایران محروم کنند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اظهار داشت: ایران کمتر از ۹ ماه به عضویت کمیسیون مقام زن با حق رأی در آمد که این مطلب با ۴۳ بند از ۵۴ رأی انجام گرفت و متأسفانه حذف ایران با جو سازی ها و حرکت‌های رسانه‌ای و ایجاد رویه‌ای غلط که در سازمان ملل معمول نبوده است، از سوی آمریکا و همکارانش و همکاری برخی دیگر از کشورها صورت گرفت.

وی عنوان کرد: این در حالی است که مشابه این موارد و اعتراضات که در کشورهای دیگر وجود دارد خیلی بیشتر از این وجود داشته و هیچ گاه چنین پیشنهادی داده نشده بود. این زنگ خطری برای سازمان ملل و مجامع حقوق بشری است که بسیاری از حقوق انسان‌ها و زنان را از طریق رویه‌های غلط و بدعت‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نقض می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تصریح کرد: رایزنی‌های وزارت امور خارجه، نشست با سفرا، نامه‌هایی که به اعضا صادر شده، صحبت با برخی مسئولین مرتبط در مجامع بین المللی برای روشنگری و نشان دادن حرکت غیر قانونی صورت گرفته انجام شده و همه تلاش‌ها در این مسیر از طریق دولتی انجام شده است. شرکت‌ها و نهادهای مردم نهاد و بخش‌های خصوصی مرتبط با زنان نیز اعتراضات خود را منتقل کردند اما متأسفانه آن طور که باید ترتیب اثری داده نشده است. درخواست ویزا برای شرکت در نشست داشتیم که به درخواست ایران و هیئت اعزامی ایران پاسخ داده نشد.

خزعلی با تاکید بر اینکه ایران اعتراض خود برای حذف از کمیسیون مقام زن را از طریق وزارت خارجه دنبال خواهیم کرد و حق قانونی خود را طلب می‌کنیم، گفت: به نام حقوق زن نباید حق زنان را نقض کنند و زنان جهان را از شنیدن صدای زنان ایران محروم کنند و همچنین زنان ایران را مسائل خود را به گوش جهان برسانند و پاسخ شبهات و دروغ و افتراها که نسبت به زنان ایران وارد می‌شود را بدهند.

وی در رابطه با احتمال افزایش بودجه فرهنگی برای اشتغال زنان خاطرنشان کرد: بحمدالله در بودجه سال آینده نگاه خوبی به زن و خانواده داریم. توجه به زنانی که شرایط ویژه دارند، زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست در بودجه دیده شده و افزایشی بوده است.

ارسال نظرات