۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۲۴۹۷۰
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

دل ها را به قرآن زنده و ارزش های دینی مانند حجاب و عفاف را تبیین کنید

دل ها را به قرآن زنده و ارزش های دینی مانند حجاب و عفاف را تبیین کنید
دکتر خزعلی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمن، رسالت جامعه قرآنی را روشنگری و تبیین آموزه های دینی همچون حجاب و عفاف بیان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، دکتر انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و رییس پردیس خواهران دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مراسم تجلیل از  بانو «زهرا افخمی» استاد پیشکسوت حافظ کل قرآن و داور بین المللی در تالار شهر مشهدمقدس که با حضور بانوان فعال قرآنی برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: بعد زیبانگری حضرت زینب (س) و تسلیم در برابر حق در جمله «ما رایت الا جمیلا» این بانوی بزرگوار دیده می شود.
 
وی با اشاره به عملکرد حضرت زینب (س) در جهاد تبیین و روشنگری در روز عاشورا و ایام پس از این واقعه خاطرنشان کرد: صحنه ای که حضرت زینب (س) به تنهایی در آن ایام ترسیم کرده بود در  طول تاریخ چهل سال انقلاب قابل مشاهده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: امروز بانوان در خط مقدم جبهه جنگ نرم هستند و مردان باید از این زنان پشتیبانی کنند تا بتوانند در این راستا محکم و پایدار بمانند و از هویت خود به عنوان زن مسلمان در برابر هجمه های دشمن دفاع کنند. در واقع این همان جهادی است که پیامبر (ص) خطاب می کنند که «آیا شما که در جنگ با شمشیر دفاع می کنید آیا زبان شما قدرت دفاع ندارد».
 
وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که از طریق نظامی و اقتصادی نمی‌تواند وارد جنگ با ما شود به همین دلیل ادراک، افکار و نوع نگاه ما را هدف قرار داده است لذا این رسالت قرآنیان به ویژه بانوان فعال قرآنی را از قبل سنگین تر کرده تا نکات قرآنی را به نحوی زیبا به مخاطبین مخصوصا قشر نوجوان و جوان  منتقل کنند چرا که بر اساس روایات داریم که وقتی فتنه‌ها از هر سو شما را فرا گرفت، به سوی قرآن بشتابید.

خزعلی با اشاره به جایگاه و نقش موثر فعالان قرآنی در جهاد تبیین و تاکید بر لزوم تدبر در قرآن و معانی در تحقق این مهم ابراز کرد: زنده کردن دل ها به قرآن و تبیین ارزش های دینی از جمله حجاب و عفاف در جامعه رسالت خطیر جامعه قرآنی است.

وی تاکید کرد: چنانچه فلسفه حجاب را با مفهوم قرآن تبیین کنیم و دختران ما این را بدانند که حجاب آنان را از هرگونه خشونت مصون می دارد و در نهایت جامعه ای امن و پاکی خواهیم داشت، قطعا حجاب را خواهند پذیرفت./933/
جواد رستمی
ارسال نظرات