۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۲۴۳۰۰
اعضای هیئت علمی دانشگاه رضوی:

آتش اغتشاشات به گلستان پیشرفت و آبادانی تبدیل خواهد شد

آتش اغتشاشات به گلستان پیشرفت و آبادانی تبدیل خواهد شد
اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بیانیه ای ضمن تجدید پیمان با آرمان های امامین انقلاب و حمایت از مسئولان اجرایی و قضایی، اغتشاشات و حوادث اخیر را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با صدور بیانیه ای در واکنش به اغتشاشات و حوادث اخیر، ضمن تجدید پیمان با آرمان های امامین انقلاب و حمایت از مسئولان اجرایی و قضایی، مواردی همچون حل مشکلات معیشتی مردم و نیز مدیریت عالمانه فضای مجازی را خواستار شدند.

در این بیانیه برخورد قاطع با عوامل خارجی و صحنه گردانان اصلی اغتشاشات و عمال داخلی آنها، پیگرد قانونی افرادی که گفتارشان سبب سوق اعتراض به اغتشاش و خشونت شده نیز آمده است.

در ادامه به پرهیز از کردار و گفتاری که سبب سوء استفاده دشمنان می شود در کنار هدایت و راهنمایی و برخورد پدرانه با جوانانی که در نتیجه هیجانات جوانی در اغتشاشات شرکت داشتند نیز اشاره شده است.

متن بیانیه از قرار زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

از سپیده دم طلوع فجر نهضت مقدس اسلامی ملت ایران، جبهه کفر به سرکردگی آمریکای جنایتکار، اروپای خبیث، رژیم منحوس صهیونیستی و برخی مزدوران منطقه ای تمام توان خود را به کار گرفتند تا این چراغ پرفروغ که نورامید را در دل ملت های مظلوم و مستضعف تابانده بود، خاموش نمایند. نظام مقدس اسلامی مظلومانه اما مقتدرانه با باور راسخ به وعده نصرت الهی در برابر این حجم انبوه از توطئه ها و دشمنی‌ها ایستاد و آن مصیبت‌ها را از سر گذراند. این نهال نوپا در دل توفان‌های بنیان‌کن استوار ماند و به درختی تنومند تبدیل شد.

اینک بار دیگر، دشمنان تلاش کردند آنچه را بارها در برابر قدرت انقلاب اسلامی آزموده بودند، یک بار دیگر بیازمایند. همه عِدّه و عُدّه خود را به میدان آوردند و از هر نیرنگ و جنایتی فروگذار نکردند تا به خیال خام خود نظام اسلامی را درگیر مشکلات، مسئولان را خسته و مردم را ناامید نمایند. آنان بی شرمانه بهترین و پاک ترین فرزندان ملت، بسیجیان و روحانیان را آماج حمله‌های فیزیکی و روانی خود قرار دادند غافل از اینکه بسیجیان روزها و شب‌ها را در آرزوی پیوستن به همسنگران شهیدشان می‌گذرانند و روحانیان رهروان راه عالمان فرهیخته ای هستند که رساله علمیه و عملیه خود را با مرکب خون نگاشتند.

هر چند حوادث دو ماه گذشته دل هر انسان آزاده‌ای را که دل در گرو سربلندی این آب و خاک دارد، به درد آورد، اما دشمنان آگاه و عوامل غافل و بی جیره و مواجب داخلی آنان باید بدانند این انقلاب که از سرچشمه زلال آموزه‌های وحی محمدی و دریای معارف علوی سیراب شده و با هدایت علمی و عملی عالمان فرزانه و شهیدان سرافراز بالیده است از این گردنه نیز عبور خواهد کرد و بار دیگر آتش اغتشاشات را به گلستان پیشرفت و آبادنی این مرز و بوم تبدیل خواهد کرد؛ هر چند قصور و تقصیر امروز خواص بی بصیرت را از یاد نخواهد برد.

ما اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی بار دیگر با آرمان های امامین انقلاب تجدید پیمان کرده و ضمن حمایت از همه مسئولان اجرایی و قضایی، از آنان می خواهیم این موارد را وجهه همت خود قرار دهند:

1. همه توان خود را در جهت حل مشکلات معیشتی مردم بویژه اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر به کار بندند و با پرهیز از فرافکنی و دادن وعده‌هایی که انجام آنها حداقل در کوتاه مدت میسر نیست، به ایجاد امید در جامعه به عنوان مهم ترین راهبرد نظام اسلامی در شرائط کنونی کمک کنند.پ

2- مدیریت فضای مجازی را عالمانه و با در نظر گرفتن همه جوانب در اولویت قرار دهند.

3. با عوامل خارجی و صحنه گردانان اصلی اغتشاشات و عمال داخلی آنان با قاطعیت برخورد کنند.

4. کسانی را که با گفتار خود زمینه را برای سوق دادن اعتراضات به اغتشاش، خشونت و ترور فراهم کردند، مورد پی‌گرد قانونی قرار دهند.

5. ضمن تلاش در جهت هدایت و راهنمایی جوانانی که در نتیجه هیجانات جوانی وارد اغتشاشات شدند، با آنان برخوردی پدرانه و مشفقانه داشته باشند.

6. از هر گونه کردار و گفتار که دست مایه سوء استفاده دشمنان شود، پرهیز کنند.

در پایان برای شهیدان انقلاب اسلامی بویژه شهدای اخیر امنیت از درگاه خداوند علو درجات را مسئلت می نماییم و شهادت دو شهید اخیر حوادث مشهد، بسیجیان فداکار «حسین زینال‌زاده» و «دانیال رضازاده» را تسلیت عرض می کنیم./933/

اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی

جواد رستمی
ارسال نظرات