۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۷۱۹۱۱۳
با حضور فعال دانشگاه علوم اسلامی رضوی؛

هفتادمین اجلاس معاونین دانشجویی دانشگاه های کشور برگزار شد

هفتادمین اجلاس معاونین دانشجویی دانشگاه های کشور برگزار شد
خراسان رضوی - هفتادمین اجلاس سراسری معاونین دانشجویی دانشگاه های کشور در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، هفتادمین اجلاس سراسری معاونین دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور از 16 شهریور در اردبیل آغاز شد و 18 شهریور به پایان رسید.

در جلسات عمومی و کار گروهی این دوره ، مباحثی نظیر بررسی چالش های خوابگاه دانشجویی اعم از متاهل و مجرد و هزینه ها، مشاوره و سلامت جسم و روان دانشجو و نیز بررسی آثار کرونا مطرح شد.

از دیگر مباحث مهم این دوره بررسی آئین نامه های انتخاب دانشجوی برتر و ملاک ها و متغیرها بود که در کنار بررسی آئین نامه های شوراهای دانشجویی اعم از صنفی و غیره و طرح همیاران دانشجویی، بودجه های خوابگاه، تغذیه، وام دانشجویی و وام ازدواج پیرامون آن گفت و گو شد.

یکی دیگر از مباحث مهم این دوره طرح قانون حمایت از خانواده و مصوب مجلس است که بر اساس این ظرفیت در بحث ازدواج دانشجویی و توصیه و ترویج سبک زندگی اسلامی، ازدواج آسان، جمعیت و بحث های فرهنگی تبلیغی مطرح می شود و از خلال اجرای این قانون بودجه هایی برای فعالیت در این زمینه ها می توان جذب کرد.

حجت الاسلام فقیه اسفندیاری به عنوان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم اسلامی رضوی ضمن حضور در این اجلاس، در حاشیه آن با معاونت دانشجویی وزیر علوم و همکاران وی در بخش های مختلف دیدار و گفت و گوهای سازنده ای در جهت جذب  امکاناتی در حوزه های دانشجویی، رفاهی، فرهنگی و ورزشی از جمله صندوق وام دانشجویی داشته است.

وی ضمن اعلام حضور معاون دانشجوی وزیر و همکاران وی در آینده در دانشگاه رضوی از دیدارهای خود با معاونان دانشجویی دیگر دانشگاه های کشور خبر داد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه رضوی بیان داشت: این دیدارها می تواند به عقد تفاهم نامه خوبی بین دانشگاه ها در قالب برگزاری اردوهای امام رضایی تبدیل شود.

وی افزود: بر این اساس به لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری اعم از فضا و اساتید و محتوا یاری گر آنها باشیم در مقابل در اردوهای دانشگاه رضوی به دانشگاه های سراسر کشور، آنها نیز خدمات متقابلی را داشته باشند.

شایان ذکر است در بخشی از این اجلاس سه روزه حجت الاسلام والمسلمین رستمی رییس نهاد نمایندگی ولی وفقیه در دانشگاه و وزیر کشور نیز حضور داشت./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات