۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۷۱۸۶۲۵

برگزاری دوره اشتمال آموزش زبان عربی در دانشگاه رضوی

برگزاری دوره اشتمال آموزش زبان عربی در دانشگاه رضوی
خراسان رضوی - دوره اشتمال آموزش زبان عربی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی به‌ همت گروه ادبيات عرب این نهاد علمی فرهنگی در حال برگزاری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، دوره آموزش زبان اشتمال در دانشگاه رضوی در حال برگزاری است.

دکتر علی سالمی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی و استاد این دوره بیان داشت: دوره اشتمال از سوی گروه ادبیات عرب دانشگاه برگزار می شود که زمان آغاز آن قبل از ماه محرم بوده و تا کنون ۹ جلسه از آن برگزار شده است.

وی افزود: این دوره در سه محور استماع، متون جدید و سیاسی، و متون عمومی همراه با نحو کاربردی به عنوان مواد تشکیل دهنده آزمون اشتمال برگزار می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه رضوی گفت: هدف ما تقویت بچه های تحصیلات تکمیلی و آماده سازی برای شرکت در آزمون اشتمال سال ۱۴۰۱ است.

وی افزود: تعداد جلسات آموزشی این دوره ۱۶ جلسه در سه محور نامبرده است که در بخش استماع ۶ جلسه از سوی استاد مهاجر برگزار شده است.

وی ادامه داد: در بخش متون جدید و سیاسی ۵ جلسه را بنده تدریس می کنم و در بخش متون عمومی و نحوکاربردی ۵ جلسه نیز از سوی استاد عرب برگزار می شود.

دکتر سالمی گفت: با پایان یافتن این دوره ۱۶ جلسه ای تا این دوره در ۱۶ جلسه ای تا تابستان ۱۴۰۲ کلاسی دیگر نخواهیم داشت. به عبارتی هر سال پیش از آزمون یک دوره آموزشی فقط برگزار می شود.

وی افزود: آزمون توسط گروه ادبیات عرب تدوین و برگزار می شود از این رو به دنبال این هستیم که دانشگاه از چنین آزمون هایی استقبال کرده تا بتوانیم در ابعاد گسترده تر برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: حد نصاب قبولی در این آزمون تستی ۶۰ از ۱۰۰ است که در شهریور ماه و پیش از مهر برگزار خواهد شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات