۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۲۳۲۶۵
در دیدار مدیران مرکز خدمات و حوزه علمیه خراسان مطرح شد؛

لزوم افزایش تعامل و تربیت نیروی هوشمندانه و هدفمند

لزوم افزایش تعامل و تربیت نیروی هوشمندانه و هدفمند
در دیدار مدیر جدید حوزه خراسان با مدیر مرکز خدمات حوزه بر افزایش همکاری ها و تعامل در حل مسائل طلاب و تربیت نیروی هوشمندانه و هدفمند برای نظام تاکید شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین میر محمدی، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با حضور در دانشگاه علوم رضوی با حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر جدید حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت و گو کرد.
 
وی در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مدیر جدید حوزه به ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز خدمات نسبت به تسهیل معیشت طلاب پرداخت و از طرح های هدفمندی شهریه با چهار ملاک تبلیغ، تدریس، تحصیل، و نیز مسکن و وام های مرتبط با آن، خدماتی نظیر اسکان در اماکن زیارتی و غیره سخن گفت.
 
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خیاط بیان داشت: شرف هر چیزی به موضوع آن است موضوع اگر طلبه باشد شرافت بالایی دارد. خدا را شاکرم که توفیق خدمت به طلاب را داریم ان شاءالله بتوانیم منشاء خدمات باشیم.
 
مرکز خدمات بازوی توانمند حوزه
 
مدیر جدید حوزه علمیه خراسان گفت: مرکز خدمات بازوی توانمند و ضامن موفقیت خوبی برای مدیران حوزه است که بتوانند در اجرای برنامه ریزی ها کمک کنند.
 
وی افزود: مشکل معیشت طلاب بسیار مهم است و مدیر حوزه باید بداند که در این زمینه چگونه می توان به طلاب کمک کرد، در این مسیر نیز مرکز خدمات می تواند کمک کار حوزه باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین خیاط ادامه داد: مسائل معیشتی اساسی ترین مسئله طلاب است که ذهن آنها را درگیر می کند با وجود خدمات مرکز، باز هم آنها مشکلاتی دارند.
 
تعامل به نفع طلاب
 
مدیر جدید حوزه علمیه خراسان بیان داشت: روحیه ما تعامل حداکثری با همه نهادهای حوزوی و غیر حوزوی است تا به نفع طلاب خدمات بهتری ارائه شود.
 
وی افزود: بعد مشخص شدن حجم خدماتی که می توانیم دریافت کنیم سند جامع مشترکی بعد استقرار تیم جدیدی که بسته می شود با مرکز خدمات امضا می کنیم تا در کنار فعالیت خودمان بتوانیم خدمات بهتری به طلاب ارائه کنیم.
 
تربیت نیروی هوشمندانه و هدفمند برای نظام
 
حجت الاسلام والمسلمین خیاط بیان داشت: بعد تحصیل هم طلاب نیازمند کار هستند که باید برای آن جایابی کنیم.
 
مدیر جدید حوزه علمیه خراسان افزود: تربیت نیرو باید هوشمندانه و هدفمند باشد. ابتدا باید نیاز سنجی شود و با بخش های مختلف ارتباط بگیریم تا بعد تحصیل طلاب بتوانند مشغول به کار شده و کارآمد باشند.
 
وی ادامه داد: در این مسیر مرکز خدمات می تواند کمک کند تا نیروهایی برای بخش های مختلف نظام تربیت و مشغول به کار شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین خیاط گفت: حوزه و مرکز خدمات با هدفمندی و هوشمندی می توانند برای جایابی و کارآمدی طلاب موفق عمل کنند.
 
نظام فارغ التحصیلی ضروری
 
مدیر حوزه علمیه خراسان بیان داشت: نظام فارغ التحصیلی ضروری هم دنبال خواهد شد که بر این اساس با مهارت آموزی و آموزش، زمینه جدایی از حوزه و کار و فعالیت طلاب مهیا می شود تا بتوانند خود را تامین کنند.
 
وی افزود: روحانی مشغول به کار و فعالیت، در بین مردم محبوب است ضمن اشتغال به کار دینی، مستقل و موفق خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین خیاط بیان داشت: مباحث مهارتی بسیار مهم است در دانشگاه رضوی تجربه موفق مهارت آموزی و معرفت افزایی را با ایجاد مرکزی به این نام داشتیم که بسیار موثر بود. مهارت های تدریس، ارتباط گیری و فعالیت های مختلف را می آموزند و در جامعه بکار می گیرند.
 
وی خطاب به مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: مسائل مالی طلاب مسئله مهمی است که اسلاف شما در این زمینه زحمت کشیدند و این رصد و گسترش مطلوب منابع مالی پایدار و ردیف های غیر قابل دستکاری را می طلبد.
 
مدیر جدید حوزه علمیه خراسان در پایان گفت: طلاب عزیز خراسانی که از شما خدمات دریافت می کنند امیدواریم نسبت به استفاده آنها از خدمات اماکن اقامتی و زیارتی در شهرهای مختلف و نیز دیگر خدمات، رسیدگی بیشتری انجام شود./933/
جواد رستمی
ارسال نظرات