۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۷۲۳۳۹۹
در پیام تسلیت دانشگاه علوم اسلامی رضوی مطرح شد؛

مواضع حکیمانه استاد طباطبایی؛ چراغ هدایت رهروان حقیقت در بزنگاه­ های سیاسی

مواضع حکیمانه استاد طباطبایی؛ چراغ هدایت رهروان حقیقت در بزنگاه­ های سیاسی
دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی، استاد حوزه و دانشگاه را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، در پی درگذشت عالم ربانی و استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبائی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پیامی ضمن تسلیت و ابراز اندوه، از این استاد فرزانه یه نیکی یاد کرد.

در این پیام حضور و فعالیت پیش از انقلاب استاد طباطبائی را در عرصه های علمی و تربیتی خطه خراسان پر خیر و برکت خوانده و مواضع حکیمانه وی در بزنگاه های سیاسی را چراغ هدایت بخش رهروان راه حقیقت خوانده است.

در ادامه به بهره مندی مجموعه دانشگاه علوم اسلامی رضوی از فضل وی، از همان سال های تاسیس اشاره شده و اندرزها و حکمت های این استاد اخلاق را عطیه الهی دانسته که در حافظه تاریخی دانشگاه باقی خواهد ماند.

متن این پیام از قرار زیر است:

باسمه تعالی

إِذَا مَاتَ اَلْمُؤْمِنُ اَلْفَقِيهُ ثُلِمَ فِي اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ يَسُدُّهَا شَيْءٌ

با دریغ و افسوس فراوان اطلاع یافتیم عالم ربانی و استاد بزرگ اخلاق، حضرت حجت‌الاسلام حاج شیخ جعفر طباطبایی رضوان الله تعالی علیه دار فانی را وداع گفته و به رحمت الهی پیوسته است. حضور پرخیر و برکت این عالم متقی از سال­های پیش از انقلاب نه تنها در عرصه­های علمی و تربیتی خطه خراسان مشهود بود بلکه همواره با مواضع حکمیانه خود در بزنگاه­های سیاسی چراغ هدایت بخش رهروان طریق هدایت و حقیقت بودند؛ بهره‌مندی بی وقفه اساتید، طلاب و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی از اندرزها و حکمت­های این استاد اخلاق و عالم فرزانه از همان سال­های آغازین تأسیس این دانشگاه تاکنون، عطیه­ای الهی بود که یاد و خاطره آن همواره در قلوب و حافظه تاریخی این دانشگاه باقی مانده  و ثمرات آن پایدار و ماندگار خواهد بود.

مصیبت حاضر را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف،  علمای اعلام و جامعه حوزوی و دانشگاهی کشور به ویژه حوزه علمیه خراسان و نیز خانواده مکرم این عالم وارسته و عموم شاگردان و رهروان ایشان تسلیت عرض کرده و برای داغداران آن مرحوم از خداوند متعال صبر جزیل و عمری پربرکت و برای روح مطهر آن بزرگوار غفران و علو درجات الهی را مسألت می‌نماییم./933/

دانشگاه علوم اسلامی رضوی

جواد رستمی
ارسال نظرات