۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۷۱۹۲۳۲

زندگی و جهاد هشتمین شهید دانشگاه رضوی کتاب شد

زندگی و جهاد هشتمین شهید دانشگاه رضوی کتاب شد
خراسان رضوی - کتاب «برایم ماندنی نیست» روایت داستانی از زندگی شهید سعید محمودیان عطاآبادی طلبه و دانشجوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، کتاب «برایم ماندنی نیست» نوشتهٔ طیبه مزینانی، یکی از کتاب‌های مجموعهٔ «مجاوران خورشید» است که به زندگی و جهاد شهید «سعید محمودیان عطا آبادی» هشتمین شهید دانشگاه علوم اسلامی رضوی پرداخته است.

از تولد تا شهادت شهید سعید محمودیان

این اثردر ۲۲ داستان کوتاه، روایت داستان زندگی  شهید سعید محمودیان عطا آبادی و و خاطراتی است که توسط خانواده‌، مادر، بردار و برخی از دوستان و همرزمانش روایت شده است.

شهید سعید محمودیان عطا آبادی شهید در سال ۱۳۴۲ در روستای عطاآباد بخش دهاقان شهر اصفهان به دنیا آمد و با دریافت مدرک دیپلم در دانشکدهٔ تربیت‌معلم شهیدرجایی اصفهان، مشغول به تحصیل شد. وی پس از اتمام مقطع کاردانی، مدتی کوتاه به تدریس در اطراف دهاقان مشغول شد و سپس در دانشکدهٔ الهیات شهید مطهری دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شد. او پس از گذراندن۳سال‌ونیم، با انتشار فراخوان پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم اسلامی رضوی از دانشگاه تهران انصراف داد و به مشهد رفت تا در آنجا ادامهٔ تحصیل بدهد. او همزمان با آغازجنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در سال ۱۳۶۵ در سن بیست و سه سالگی در شلمچه (جنوب ایران) و طی عملیات «کربلای ۵» به شهادت رسید.

کتاب «برایم ماندنی نیست» در قطع رقعی، با طراحی جلد عباس گودرزی در ۱۰۰ صفحه منتشر شده و با قیمت ۴۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد .

 در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «وقتی خبر دادند که سعید آمده است، هوایی شدم . نه ! بی هوا شدم. چه می‌گویم من؟؟! نفس کشیدن هم یادم رفت؛چه برسد به هوایی شدن! چادر سیاهم را روی سرم انداختم و دویدم. نمی‌دانم با کجا اما دویدم، خوب یادم است که تمام راه داد می‌زدم و قربان صدقه‌اش می رفتم. خوب یادم است که تمام راه، خدا را شکرمی‌کردم که پسرم برگشته است.»/933/

جواد رستمی
ارسال نظرات