۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۲۶۲۲۵
خاندوزی:

واریزی‌های سود سهام عدالت تا شنبه ادامه دارد

واریزی‌های سود سهام عدالت تا شنبه ادامه دارد
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: از دیروز پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها آغاز شده و تا شنبه ادامه دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: از دیروز که پرداخت نیمی از سود سهام عدالت خانوارها آغاز شده است و ۵٣٢ هزار تومان به ازای هر فرد دارای سهام پرداخت می شود. این رقم برای برخی سهامداران ۶۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: امروز پرداخت سود سهام از بانک‌های رفاه، سپه، دی، رسالت و سامان به پایان رسید و برخی از بانک‌ها روز پنجشنبه و شنبه برای پرداخت سود سهام عدالت اقدام می کنند و این روند تا پرداخت کامل ادامه خواهد داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: این نیمی از سود سهام عدالت ١۴٠٠ است و نیمی دیگر آن تا پایان سال یا اوایل سال آینده پرداخت خواهد شد.

خاندوزی اظهار کرد: با توجه به نارضایتی هایی که از سقف تسهیلات بانک ها از سوی مردم وجود داشت، دولت امروز مصوب کرد رقم ۳۵ هزار میلیارد تومن افزایش سرمایه بانک های دولتی به زودی از محل سهامی که دولت از شرکت های دولتی در اختیار داشت پرداخت شود.

وی ادامه داد: ‌به طور خاص اولین بار در چند دهه اخیر است که جز دو بانک ملی و سپه که تا سطح استاندارد جهانی کفایت سرمایه فاصله دارند، تمام بانک ها کفایت سرمایه شان تا ۸ درصد بر پایه صورت های مالی ۱۴۰۰ افزایش یابد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: با این کار بانک ها هم در توان تسهیلات دهی به مردم و هم در مراودات بین المللی می توانند از این افزایش سرمایه استفاده کنند که اتفاقی خوب در هفته ها و ماه های آینده خواهد بود، یعنی دولت به جای اینکه این رقم را صرف کسری بودجه خودش کند، صرف افزایش توان تسهیلات دهی شبکه های بانکی کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
خدایا شکرت
0
0