۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۷۲۶۲۳۵
حجت الاسلام علائیان خبر داد؛

شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در پنجمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه

شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در پنجمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه
معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه گفت: در پنجمین جشنواره قرآن و عترت بیش از ۲۳ هزار نفر از خانواده طلاب و روحانیون سراسر کشور شرکت کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان علائیان در گفت و گویی از اجرای مرحله مقدماتی پنجمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خبر داد و گفت: پنجمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور ویژه همسر و فرزندان طلاب برادر و طلاب خواهر و فرزندان ایشان با رویکرد مسابقه، آموزش و محفل از مرداد ماه 1401 آغاز و ثبت نام بخش مسابقه‌ای جشنواره از 15 شهریور ماه تا پایان روز یکشنبه مورخ 15 آبان ماه از طریق سامانه سخا و پایگاه‌های اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران انجام شد.

وی بیان کرد: این مسابقات در مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول، فرزندان بالای 15 سال طلاب برادر و خواهر، همسر طلاب برادر و طلاب خواهر در رشته‌های نقاشی، حفظ و ترتیل برگزار شد.

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات با اشاره به استقبال از این جشنواره گفت: در پنجمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات بیش از 3800 نفر فرزندان پایین‌تر از 15 سال، 1000 نفر فرزندان بالای 15 سال و 12000 نفر همسر طلاب برادر و طلاب خواهر و در مجموع بیش از 16000 نفر ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه پس از ثبت نام اولیه مرحله سطح سنجی در استان‌ها اجرا شد، افزود: در این مرحله داوران حسن حفظ، ترتیل و قرائت طی تماس تلفنی با شرکت کنندگان در بخش شفاهی، توانمندی افراد را برای حضور در مرحله استانی (حضوری) بررسی کردند و از این نفرات تعداد 4407 نفر که نمرات 100-80 (عالی) و 80-60 (خوب) را کسب کردند مجوز حضور در مرحله استانی را دریافت کردند.

حجت الاسلام علائیان با اشاره به اینکه مرحله سطح سنجی از اول تا 19 آذر ماه برگزار شد، گفت: مرحله استانی بخش شفاهی جشنواره در بازه زمانی 24 آذرماه تا 5 دی ماه به صورت حضوری و مرحله استانی بخش کتبی جشنواره روزهای پنجشنبه و جمعه 8 و 9 دی ماه به صورت آنلاین در سراسر کشور و همچنین مرحله کشوری مسابقات بهمن ماه برگزار خواهد شد.

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در پایان با بیان اینکه پنجمین جشنواره قرآن و عترت ویژه خانواده طلاب اهل تسنن و خانواده طلاب غیر ایرانی نیز برگزار می‌شود، گفت: 2000 نفر از خانواده طلاب اهل تسنن و بیش از 5100 نفر از خانواده طلاب غیر ایرانی نیز در جشنواره ثبت نام کرده‌اند و مسابقات این افراد در مرحله سطح سنجی است.

وی ابراز امیدواری کرد تا مراسم اختتامیه این جشنواره و تقدیر از نفرات برتر کشوری مصادف با ایام دهه فجر برگزار شود.

ارسال نظرات