۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۷۲۶۳۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

لزوم هجرت طلاب و روحانیون به مناطق مختلف استان خراسان شمالی

لزوم هجرت طلاب و روحانیون به مناطق مختلف استان خراسان شمالی
حجت‌الاسلام رفیعی گفت: ما در حوزه نیروی انسانی از جنس روحانیون دارای خلأ هستیم و نیاز است که طلاب و روحانیان به استان برگردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان استان که به مناسبت برنامه‌های ایام فاطمیه تشکیل شد، اظهار داشت: قریب به 50 روستای دارای خانه عالم در استان خراسان شمالی وجود دارد که روحانی در آن‌ها مستقر نشده است.

حجت‌الاسلام رفیعی گفت: البته تعداد قابل‌توجهی از روستاهای استان مطالبه‌ی استقرار روحانی دارند اما زیرساخت‌های لازم برای ساخت خانه عالم ندارند.

وی افزود: عنصر اصلی ما در میدان مجموعه‌های مردمی اعم از طلبه‌ها و روحانیون و تشکل‌هایی مانند هیئات مذهبی، مداحان و فعالان قرآنی هستند که در میدان تبلیغ دین مبین اسلام فعال هستند.

حجت‌الاسلام رفیعی اضافه کرد: تشکل‌ها و مجموعه‌های مردم‌نهاد ظرفیت بسیار خوبی هستند که می‌توان از آن‌ها در اجرای فعالیت‌های جهادی بویژه در مناسبت‌های مذهبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: وجه مشترک سازمان تبلیغات و ورزش و جوانان مردمی بودن این نهادهاست که یکی روح شجاعت تلاش و سرزندگی را رشد می‌دهد و دیگری ازخودگذشتگی ایثار و شهادت را پرورش می‌دهد.

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: وجه مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ورزش و جوانان ارتباط داشتن با مجموعه‌های مردم‌نهاد است با این تفاوت که تشکل‌های مردم نهادی که زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی هستند بیشتر در زمینه‌های مذهبی و تبلیغ دین فعال هستند.

وی تصریح کرد: لذا ما باید الگوهای موفق ورزشی و مذهبی را در جامعه گسترش دهیم تا به این طریق نوجوانان و جوانان ما از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی فاصله نگیرند.

حجت‌الاسلام رفیعی افزود: یکی از این الگوهای مذهبی که می‌تواند تأثیر شگرفی بر جوانان و نوجوانان ما داشته باشد حضرت فاطمه زهرا (س) است بنابراین باید برای تبیین و نهادینه کردن سیره این حضرت در جامعه تلاش کنیم

مدیر گل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه، گفت: از مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، ارائه مجوز به هیئات مذهبی، مداحان و فعالان قرآنی و توانمندسازی، ساماندهی و راهبری آن‌ها است که جزو ظرفیت‌های مردمی ما هستند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات