۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۲۶۳۶۰
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

اسلحه مقابله با جنگ ترکیبی اندیشه دینی و تفکر بسیجی است

اسلحه مقابله با جنگ ترکیبی اندیشه دینی و تفکر بسیجی است
مردانی بر ضرورت استمرار خودسازی و معرفت افزایی تأکید کرد و گفت: اسلحه مقابله با جنگ ترکیبی، اندیشه دینی و تفکر بسیجی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سومین نشست قرارگاه تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور با حضور محمدرضا مردانی برگزار شد.

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست که با موضوع برگزاری دوره توانمندسازی با هدف دانش افزایی و توانمندسازی مدیران تخصصی معاونت‌‌های سازمان بسیج اساتید کشور و استادان بسیجی برگزار شد بیان کرد: این دوره به منظور افزایش دانش، بینش و مهارت‌های تخصصی مدیران و اساتید بسیجی و در راستای انجام وظایف دینی و انقلابی سازمان و در جهت بالا بردن اشراف و توانمندسازی شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

افزایش اثربخشی فعالیت ها و ارتقای کارآمدی سازمان و عمق بخشی به معرفت دینی، معنویت و بصیرت دینی، تبیین خط مشی‌ها و سیاست‌ها و راهکارهای سازمانی از دیگر اهداف این دوره بود که مردانی به آن اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه سخنان خود بر الزامات این دوره تاکید کرده و تحقق سند اعتلای بسیج و پرداختن به مباحث اولویت دار معاونت ها را از جمله الزامات برگزاری این دوره دانست.

وی ضمن بیان اهداف تشکیل قرارگاه افزود: همه اعضای بسیج باید همواره در راستای تحقق عمق بخشی معرفتی و بصیرتی به صورت مستمر کار کنند و دایره سطوح مختلف بسیج را در آینه این تعلیم و تربیت قرار دهند. استمرار دوره‌ها، و برنامه ریزی سرفصل‌های دروس در تعالی و اندیشه افراد باید موثر باشد و موضوعات روز در کنار مسائل اصلی و ریشه‌ای در حوزه دین تحت عنوان بصیرت گذاشته شود.

مردانی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و تاکید ایشان بر مسئله اخلاق و تربیت، خودسازی و معرفت‌ افزایی و  تاکید بر بسیجی بودن و بسیجی ماندن، گفت: باید همه ما موضوع مهم تربیت و آموزش را در حفظ انسجام سازمانی و عمق بخشی به تفکر بسیجی و مقابله با تهاجم فرهنگی مدنظر قرار دهیم. چرا که این جنگ، جنگی ادراکی و ترکیبی است و اسلحه مقابله با آن ایمان و اندیشه دینی و تفکر بسیجی در چارچوب اندیشه های اسلام ناب است.

این استاد دانشگاه همچنین بر ضرورت دانش افزایی عمومی و تخصصی اساتید در راستای تحقق اهداف و اندیشه های انقلاب اسلامی و حل مسائل کشور اشاره کرده و بر لزوم استفاده از اندیشه اساتید صاحب نظر در حوزه‌های تخصصی برای هدایت و هدف‌گذاری ‌های صحیح تاکید کرد.

علی مرادزاده معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید و دبیر قرارگاه تعلیم و تربیت این سازمان نیز در این نشست ضمن تبیین موضوع سومین جلسه قرارگاه به ارائه شیوه نامه اجرایی دوره های آموزشی دانش افزایی و توانمند سازی مدیران و اساتید بسیجی که قرار است در هفته اول بهمن ماه اجرا شود، پرداخت.

مرادزاده ضمن تاکید بر اهداف برگزاری این دوره، بر لزوم به روز رسانی دانش، بینش و مهارت تخصصی مدیران سازمان نسبت به رسالت، مأموریت ها و وظایف دینی، انقلابی و سازمانی تاکید کرده و  منظورها و انتظارات برگزاری آموزش های تخصصی را برشمرد.

وی افزود: این دوره در تاریخ ۵ تا ۷  بهمن ماه ۱۴۰۱ و به مدت سه روز برگزار خواهد شد و حدود ۳۰۰ نفر از معاونین و مدیران مأموریتی سازمان در سراسر کشور در آن شرکت خواهند داشت.

دبیر قرارگاه تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید همچنین به شکل اجرای کارگاهی این دوره و نیز بحث و تبادل نظر جمعی پیرامون موضوعات و مسائل مأموریتی سازمان اشاره کرد و گفت: اساتید در این دوره می‌توانند در اردوهای علم و فناوری شرکت نمایند و از نزدیک با دستاوردها و پیشرفت های شگفت انگیز جمهوری اسلامی آشنا گردند. این دوره می تواند علاوه بر رویکرد حل المسائلی در راستای رسالت و مأموریت های سازمان به عمق بخشی ایمان و معرفت و بصیرت دینی منجر شود.

ارسال نظرات