۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۷۲۶۵۵۴

برگزاری سومین دوره «طرح پودمانی تعالی اساتید حوزه‌های علمیه» در اصفهان

برگزاری سومین دوره «طرح پودمانی تعالی اساتید حوزه‌های علمیه» در اصفهان
مسئول برگزاری دوره پودمانی تعالی اساتید حوزه‌های علمیه از آغاز سومین دوره این طرح به مدت چهار روز و با حضور ۱۲۰ نفر از اساتید در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحمان ضرابی زاده مسئول برگزاری دوره پودمانی تعالی اساتید حوزه‌های علمیه در گفت‌وگویی اظهار داشت: اولین دوره پودمانی طرح تعالی اساتید حوزه‌های علمیه در شهر خوانسار و دوره دوم در شهر تهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه امروز سه شنبه ۶دی، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) سومین دوره این طرح با حضور حدود ۱۲۰ نفر از اساتید دوره‌های قبل به صورت تجمیعی برگزار می‌شود، گفت: سومین دوره به میزبانی حوزه علمیه اصفهان و به مدت چهار روز و با ۳۶ ساعت آموزشی برنامه ریزی شده است.

مسئول برگزاری دوره پودمانی تعالی اساتید حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: این اساتید پس از معرفی از سوی مدیران مدارس و معاونان تهذیب استانی و موفقیت در مصاحبه مکتوب و حضوری، به این دوره دعوت شده‌اند.

وی سرفصل‌های آموزش داده شده در دوره‌های قبلی طرح تعالی را «تبیین مأموریت راهنمایان تهذیبی و تربیتی»، «تبیین ساحات تربیتی»، «نظریه تربیتی پشتیبان و فراساحتی»، «سیره تربیتی برخی از علما و اساتید اخلاق همچون آیت الله مرتضی حائری، آیت الله سعادت‌پرور و آیت الله مصباح یزدی»، «تربیت قرآنی و کاربست آن در تربیت طلبه»، «نوجوان شناسی (طلبه نوجوان)»، «تبیین ویژگی‌های طلبه امروزی» و «بایسته‌های مشاوره و راهنمایی در مدارس علمیه» اعلام کرد.

حجت الاسلام ضرابی‌زاده خاطرنشان کرد: در دوره‌های قبلی به مبانی کلی ساحت‌های مختلف تربیتی پرداخته شده و در این دوره در اصفهان به صورت جزئی و دقیق‌تر به مسائل تربیتی پرداخته خواهد شد.

وی یادآور شد: دوره پودمانی تعالی با شعار «یک استاد، یک مربی» به منظور تربیت جامع، متوازن و رسالت‌مدار طلاب شکل گرفته و در سه سطح مقدماتی، تکمیلی و تداوم طراحی شده است.

مسئول برگزاری دوره پودمانی تعالی اساتید حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: دوره تعالی اساتید حوزه‌های علمیه به تشریح و آموزش ۱۴ ساحت اصلی تربیتی در ۲۴۰ ساعت آموزشی تدوین شده که در سومین دوره در اصفهان به ساحت تربیت اعتقادی و تربیت معیشتی و اقتصادی و بخشی از ساحت تربیت سیاسی تمدنی توسط اساتید متخصص اشاره خواهد شد.

وی با اشاره به اساتید این دوره، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، حجت الاسلام وکیلی از اساتید متخصص حوزه علمیه مشهد و نویسنده کتاب «بی‌نهایت»، حجت الاسلام سید مهدی موسوی مولف کتاب نظام اندیشه اسلامی، حجت الاسلام اسدپور از اساتید برجسته موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) که به بیان روح عبودیت و نفی طاغوت می‌پردازند، آیت‌الله مهدوی و حجت الاسلام المسلمین شیخ جعفر ناصری از اساتید اصفهان در این دوره حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام ضرابی‌زاده از تعریف برخی از برنامه‌های جنبی در کنار این مباحث آموزشی چون بازدید اساتید حوزه‌های علمیه از تخت فولاد و قبور عالمان، حضور در دسته جات عزاداری روحانیون در گذر فرهنگی چهارباغ و مشارکت در میزهای مشاوره‌ای خبر داد.

ارسال نظرات