۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۷۲۶۶۲۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

باید در مقابل فرهنگ منحط غربی جنبه تهاجمی داشته باشیم

باید در مقابل فرهنگ منحط غربی جنبه تهاجمی داشته باشیم
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری گفت: با توجه به شبهاتی که دشمن ایجاد می‌کند باید در مقابل آن‌ها جنبه تهاجمی و مقابله‌ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، ضمن گرامی داشت 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت‌فقیه، اظهار داشت: در مقابل حربه‌های دشمن باید حالت تهاجمی داشته باشیم.

وی افزود: اهل بصیرت و اهل رسانه باید افزون بر پاسخ به شبهات نوجوانان و جوانان ادعاها و افکار دشمنان و مکتب لیبرالیسم غربی را نقد کرده و در مقابل آن حالت و حرکت تهاجمی و مقابله‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: باید در مقابل نگاه منحط غربی بصیرت داشته تا به این طریق دشمن و اهداف آن را شناسایی کرده و به همان نسبت راه‌های مقابله با آن را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: امروزه بیشتر موضوع بصیرت در رابطه با حوزه‌های سیاسی به کار گرفته می‌شود درصورتی‌که بصیرت به معنای روشن‌بینی در تمام حوزه‌ها قابل تطبیق است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: بصیرت در حوزه سیاسی به این معنا است که دشمن را و افکار و رفتار آن‌ها را به‌خوبی بشناسیم و ابزارهایی که دشمن برای ضربه زدن به کشور مدنظر دارد را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته افزون بر شناخت دشمنان لازم است برای مقابله با آن‌ها توانایی‌های خود، جوانان و جامعه را به‌درستی بشناسیم تا به این طریق بتوانیم با دشمنی که به دنبال از بین بردن دین، باور، ثروت و عقاید است مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری افزود: اگر کسی اولاً میدان را به‌خوبی بشناسد و حیله‌ها و ترفندهای دشمنان را قبل از اینکه به مرحله اجرا دربیاورند بشناسد و ثانیاً توانایی‌های خود و جامعه را در مقابله با دشمنان بشناسد یعنی بصیرت دارد.

وی اضافه کرد: البته تجربه نشان داده است که در مقابل فتنه‌های گوناگونی که تاکنون در کشور اتفاق افتاده خیلی از افراد بصیرت داشتند که دشمنان نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری ادامه داد: امروزه با توجه به شبهاتی که دشمنان در حوزه‌های گوناگون ایجاد کرده‌اند نسل نوجوان و جوان ما دچار دوگانگی شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دشمنان به‌طور مداوم به دنبال دشمنی و ایجاد شبهه هستند وظیفه ما این است که افزون بر پاسخ دادن به شبهات نوجوانان و جوانان در مقابل فرهنگ منحط غربی حالت تهاجمی داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: برای اینکه بتوان نسل جوان و نوجوان را از مسیر ناآگاهی به مسیر درست هدایت کرد باید همه ما دست‌به‌دست هم داده و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات