۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۲۶۷۰۶
دبیر جشنواره تولیدات هنری و رسانه‌ای عفاف و حجاب «حورسا» عنوان کرد؛

لزوم اهتمام جدی به تولیدات هنری و رسانه ای در زمینه عفاف و حجاب

لزوم اهتمام جدی به تولیدات هنری و رسانه ای در زمینه عفاف و حجاب
حجت الاسلام سید نژاد در نشستی خبری گفت: باید فعالیت‌های رسانه‌ای و تولیدات هنری در زمینه حجاب و عفاف گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عباس سید نژاد دبیر جشنواره تولیدات هنری و رسانه‌ای عفاف و حجاب «حورسا» صبح امروز در نشستی خبری که در محل خبرگزاری حوزه برگزار شد اظهار داشت: جشنواره تولیدات هنری و رسانه‌ای عفاف حجاب برای اولین بار در حوزه علمیه به صورت ویژه برگزار می‌شود که متشکل از سه حوزه بردران، خواهران و جامعه الزهرا(س) است و موسسه تخصصی حورسا که از موسسات تخصصی دفتر تبلیغات است در این جشنواره مشارکت دارد.

وی در ادامه افزود: فضای فعالیت این جشنواره تنها متمرکز در تولیدات هنری و رسانه ای انجام می پذیرد؛ چراکه تولیدات هنری و رسانه‌ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین خاطر است که در طول 30 سال گذشته حدود 300فیلم بلند با موضوع فمینیستی و همجنس بازی زنانه ساخته و منتشر شده است؛ درحالی که فعالیت های رسانه ای و تولیدات هنری در زمینه عفاف و حجاب، فعالیت های هنری قابل توجه ای انجام نشده است.

دبیر جشنواره تولیدات هنری و رسانه ای عفاف و حجاب حورسا بیان داشت: امروز یکی از مشکلات ما این است که هنوز برخی از افراد به این اعتقاد نرسیدند که باید فعالیت‌های رسانه‌ای و تولیدات هنری در زمینه حجاب و عفاف گسترش پیدا کند؛ بلکه بیشترین اعتقاد آنان این است که تنها باید فعالیت‌های میدانی در این زمینه به اجرا گذاشته شود.

وی با اشاره به موضوعات ارائه شده در این جشنواره اظهار داشت: عناوین ارائه شده در این جشنواره در موضوعاتی همچون زن خلقت و جمال، زن مادر و خانواده، زن اسلام و غرب، زن تحصیلات و پیشرفت، زن جامعه و کنشگری، زن ورزش و سلامت، زن نشاط و سرگرمی و زن تکنولوژی و فضای مجازی می باشد.

حجت الاسلام سید نژاد ابراز کرد: موضوع های ذکر شده در این جشنواره از اولویت ارسال آثار برخوردار می باشند؛ اما علاقمندان به آثار مرتبط در این زمینه نیز می توانند در غیر قالب های ذکر شده آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

وی در ادامه با اشاره به قالب های جشنواره تولیدات هنری و رسانه‌ای عفاف وحجاب حورسا اظهار داشت: قالب های جشنواره در سه حوزه تجسمی و شعر و داستان در نظر گرفته شده است و علاقمندان برای ارسال آثار می توانند در این سه حوزه آزار خود را به این جشنواره ارسال کنند و به برگزیدگان این جشنواره با توجه به قالب های ارسالی افراد جوایز نفیسی اعطا خواهد شد.

دبیر جشنواره تولیدات هنری و رسانه‌ای عفاف وحجاب حورسا اظهار داشت: برای اولین بار دو کار نو در این جشنواره انجام می‌دهیم که اولین آن این است که در این جشنواره داوری آثار به دست متخصصان نخواهد بود؛ بلکه از متخصصین حوزه ها و قالب های مختلف جهت کاندیدهای اثر برتر دعوت می شود و رتبه های برتر با نظرسنجی توسط مخاطبان و آثار انتخاب خواهند شد.

حجت الاسلام سید نژاد در پایان افزود: کار دوم در این جشنواره این است کسانی که با مسئله حجاب مخالف بوده و دیدگاه های متفاوتی در این زمینه دارند نیز می توانند در این جشنواره شرکت کرده و آثار خود را در قالب های مختلف ارسال کنند و آثار این افراد بدون هیچ تبعیضی از لحاظ هنری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در پایان این نشست از کتاب «دوربرگردان» نوشته حجت الاسلام سید عباس سید نژاد رونمایی شد.

این کتاب مجموعه گفت و گوی دیالکتیک پاسخ به شبهات عفاف و حجاب است که توسط نویسنده گردآوری و تدوین شده است.

لزوم اهتمام جدی به تولیدات هنری و رسانه ای در زمینه عفاف و حجاب

ارسال نظرات